خلاصه ماشینی:
"پژوهش حاضر با هدف بررسی انواع حافظه(رویدادی و معنایی)در دانش آموزان دختر حافظ قرآن و غیر حافظ قرآن انجام شده است.
در این مطالعه، در چارچوب طرحی نیمه آزمایشی، 60 نفر حافظ قرآن، 60 نفر مبتدی و 60 نفر غیر حافظ قرآن در سه پایه تحصیلی(دبستان، راهنمایی و دبیرستان)از هر پایه 20 نفر، به طور تصادفی، در پژوهش شرکت داده شدند.
بر اساس نتایج این پژوهش، حافظان قرآن نه تنها در حافظه معنایی، بلکه در حافظه رویدادی نیز از دو گروه کنترل، عملکرد بهتری داشتند، اما چنین تفاوتی در انواع حافظه رویدادی و معنایی بین مبتدیان و غیر حافظان قرآن مشاهده نشد.
همچنین، نتایج حاکی از آن است که با افزایش پایه تحصیلی، عملکرد حافظان قرآن در انواع تکالیف حافظه رویدادی و حافظه معنایی افزایش مییابد، در نتیجه، مهارت در حفظ قرآن، حافظه اطلاعات غیر قرآنی را نیز افزایش میدهد و این مهارت با افزایش سن، تأثیر بیشتری بر حافظه میگذارد.
yromem cidosipe.
(2)yromem citnames."