خلاصه ماشینی:
"هدف از برگزاری این همایش ارائه و نقد و بررسی جدیدترین پژوهشهای انجام شده در حوزه دین و رسانه در سطح بین المللی،بسط و گسترش دانش نظری و کاربردی درباره رسانه دینی،آسیبشناسی وضعیت رسانهها در ایران و جهان در موضوع دین و ارائه راهکارهایی برای بهبود وضعیت دین در رسانه است.
محورهای همایش محور اول:دین و ارتباطات رسانهای 1)دین و نظریههای رسانه -دین و نظریههای تأثیر رسانه -دین و رسانه،از همگرایی تا واگرایی -دین،رسانه و منابع شناخت و باور -زبان دین و زبان رسانه 2)دین و کارکردهای رسانه -دین و آموزش در رسانه -دین و اطلاعرسانی در رسانه -دین و تفریح و سرگرمی در رسانه -دین و تبلیغات رسانهای -دین و همگرایی اجتماعی در رسانه -دین در ساختارهای مختلف برنامهای 3)دین،رسانه و مطالعات فرهنگی -دین،رسانه و هویت فردی و اجتماعی -دین،رسانه و روابط خانوادگی جدید -دین،رسانه و مسئله جنسیت -دین،رسانه و اوقات فراغت -دین،رسانه و فرهنگ مصرف 4)دین،رسانه و جهانی شدن -رسانه و مذهب جهانی -رسانه،دین و صلح جهانی -رسانه،دین و آینده جهان -رسانه و تکثر ادیان -نقش رسانه در شکلگیری ایدئولوژیها،هویتها و نهضتهای دینی فراملی محور دوم:دین در رسانه 1)رسانه و مجازی شدن دین -رسانه و سطح دینداری -رسانه و فرو کاستن دین -رسانههای دینی سنتی در رسانه 2)رسانه و معارف دینی -رسانه و عقاید دینی -رسانه و مفاهیم دینی(ایمان،تقوا،گناه و..."