خلاصه ماشینی:
"7) استناد دوم * نگارنده، استناد دوم را با ذکر یک حدیث از امام صادق(ع) رد نموده و حال آنکه اولا این حدیث یک روایت مرسله است و ثانیا خود حدیث نیز دلالت بر رعایت تجوید دارد چرا که حضرت میفرمایند که معنای "یتلونه حق تلاوته" این است که آیات قرآن را به صورت ترتیل بخوانند و مسلم است که تعریف ما و علمای علم تجوید از ترتیل همان تعریف امام علی(ع) است که «الترتیل حفظالوقوف و اداء الحروف» که علم تجوید در بردارنده شق دوم تعریف ترتیل میباشد.
* اولا این نکته که: تجوید در زمان رسول الله(ص) به معنای بیان کامل و روشن کلمات بوده که به وسیله تلاوت آرام و شمرده و حرفبهحرف قرآن به دست میآید، حرفی کاملا بیاساس است، چرا که با رجوع به منابعی چون آیات و روایات و کتب نظم و نثر آن زمان میتوان فهمید که اصلا کلمه تجوید به این معنا به کار نرفته است."