خلاصه ماشینی:
"با نگاهی به آثار متنوع این نمایشگاه میتوان دریافت:این هنرمند در حال یافتن زبان شخصی خود است و از آثار شلوغ و پرکار با رنگهای متعدد در ابعاد کوچک و سپس آثار متزع و تصویرسازانه در ابعاد بزرگ، به سمت نقاشی رئالیستی،با مفهومی مستقل و مشخص،رو آورده است.
شاعرانگی و ابهام مشخصه اصلی آثار این هنرمند شیرازی است(همانطور که در کنار تابلوها قطعه شعرهایی از جاد دبیری و منصور اوجی گذاشته بود).
دبیری در یکی از همین نوشتههای روی دیوار،شعری از منصور اوجی را انتخاب کرده بود که با فضای آثارش قرابت داشت:گل فریفتهمان میکند با رنگ/عطرهاش/و کودک شیفتهمان میکند با بازیگوشیهاش/شاعر اما برای ما جا میگذارد/رؤیاهایش را ناتمام تا ببینیم...
پس از برگزاری نمایشگاه نقاشی افشین زردین در گالری گلستان،در 6831،نقاشیهای این هنرمند تغییرات متنوعی کرده است که هرچند گفتن از خصوصیات این آثار در حوصله این مجال و مقال نیست،اما نمیتوان از گفتن درباره آنها اجتناب کرد؛چون صرفنظر کردن از بازگفتن تلاشهای این هنرمند،ما را از رسیدن به عمق معانی آثار نمایشگاه اخیر بازمیدارد.
او،در نقاشیهای اخیرش،برای پرداختن به مفاهیمی اجتماعی نیاز به یافتن شیوهای برای بازنمایی بهتر عواطف و احساساتش نسبت به این وقایع را درک کرده و به سمت این نگره متوجه شده است.
پس بیراه نخواهد بود که در بررسی نمایشگاه اخیر این هنرمند،با موضوع لباسها،به خط و فرم به عنوان ابزارهای بیانی در قالب مفاهیم اجتماعی نگاه کرد.
در سال گذشته،همزمان با بزرگداشت کامبیز درمبخش،نمایشگاهی از آثار این هنرمند در هنرستان هنرهای زیبای پسران برگزار شده بود که نمایشگاه اخیر دومین گام از سلسله نمایشگاههای کاریکاتور محسوب میشود."