خلاصه ماشینی:
به نظر من آنچه کواین را از بسیاری فیلسوفان دیگر متمایز میکند یکی آگاهی عمیق او به دشواریهای برخی از مباجث فلسفی است که بسیاری از فیلسوف نمایان به آسانی از آن میگذرند یا با الفاظی تظاهر به حل کردن آنها میکنند و دیگری دانش گستردهء او از ریاضی و منطق و علوم جدید است.
پژوهشهای کواین از منطق گرفته تا فلسفهء زبان، فلسفهء منطق،فلسفهء ذهن،معناشناسی،متافیزیک و فلسفهء علم چنان گسترده است که حتی معرفی اجمالی آنها هم در یک مقاله ممکن نیست.
گرایش مسلط بر فلسفهء ارسطو طبقهبندی کردن و تمایز نهادن است: تمایز صورت از محتوا،جوهر از عرض،شعر از فلسفه، فلسفه از منطق و به خصوص تمایز بیان شاعرانه و استعاری از بیان فلسفی و علمی.
و این بخشی از همان کاری است که کواین پنجاه سال پیش در معروفترین مقالهء فلسفهء تحلیلی«دو حکم جزمی تجربهگرایی»انجام داد و رسیدن عصر تازهاز از فلسفه را اعلام کرد.
کواین را در این مقاله با برهانهای ظریف همین تقسیمبندی را انکار کرد و نوشت: «بین قضایای ترکیبی و تحلیلی هیچ مرزی کشیده نشده است و اصلا اینکه چنین فرقی باید قائل شد یکی از احکام غیر تجربی،تجربه گرایان و نوعی عقیدهء متافیزیکی فلسفی است.
هر قضیهای با زنجیرهای از برهانها و اصولی علمی به قضیههای دیگر چنان گره خورده است که هر بازنگری در آن مستلزم بازنگری در همهء قضیههای این زنجیره حتی بازنگری در ریاضیات و منطق هم میشود.