خلاصه ماشینی:
به این ترتیب،ما در این مجموعه با داستاننویس تجربهگری رو به روییم که قصد تقلید از کسی را ندارد و سعی دارد خودش باشد،ولی گویی هنوز خود را نیز نیافته است.
از سوی دیگر به نظر میرسد که نویسنده در بیان صادقانه احساسات و عواطف خود،راه افراط را در پیش گرفته است و از این نظر،اگر چه راههای گوناگونی را تجربه میکند،اما همواره به یک مقصد میرسد: سانت یمانتالیسم.
عشق،مرگ،تنهایی و حسرت-تمهای اصلی داستانهای او-همگی به شکل حسی و شخصی روایت میشوند و ما آنها را در کنش و واکنش شخصیتها یا ایجاد موقعیتها یگوناگون در نمییابیم،بلکه به شکلی مستقیم و حتی در سطح زبان درک میکنیم.
فرجی تمام تلاش خود را میکند که در خواننده،حسی را برانگیزد و خود نیز از دنیای پیرامون، همین را انتخاب کرده است.
و نیز شاید به همین دلیل است که آدمهای داستانهای او به ندرت بر اطراف خود اثری میگذارند و به آنها توجهی میکنند.