خلاصه ماشینی:
"با این مختصات،تعریف الفبای شناخته شده و در اصطلاح آنالوگ،به عرصههای تازهای دست مییابد که خود نیز در این محیط باز یافت میشود و جالب اینکه با ورود به این محیط دیجیتالی،اصل و تکثیر در مرحله تقدم و تأخر، به یکسانی و موازات میرسد(حسینزاده،1883) قیاس تصویرسازی دیجیتال و غیردیجیتال در مقایسه بین تصویرسازی دیجیتال و سنتی،وجوه شباهت و تفاوتهای بسیاری و نیز نظرهای متفاوتی وجود دارد که به موارد عمده و اصلیتر آن خواهیم پرداخت: الف-در تصویرسازی دیجیتال،اگر بخواهیم به نظر گروه اول استناد کنیم،حیطه تصویرگری را چنان گسترش دادهاند که اکنون فرآیندهای غیر دیجیتال هم در کامپیوتر قابل اجرا هستند.
» در جمعبندی مطالب ذکر شده در این مقاله،میتوان اشاره کرد که تصویرسازی کتاب کودک از دیرباز تا به امروز، مراحل رشد و سیر تکمیلی خود را همزمان با صنعتی و دیجیتالی شدن زندگی انسان مدرن طی کرده است و تصویرگران کتاب کودک،بنابه دلایلی(در تصویرسازی با رایانه نسبت به شیوه دستی و آنالوگ)چون صرفهجویی در زمان،عدم نگرانی از رنگ و تغییراتی که در کار نهایی به شیوه سنتی بعد از چاپ در اثر بهوجود میآید،دسترسی به لایههای مختلف،امکان اسکن،کلاژ تصاویر،استفاده از فیلترها،امکان برگشت به عقب (undo) ،امکان تکثیر اثر بدون ایجاد کمترین تغییراتی در اثر تکثیر شده نسبت به اصل اثر،تمیزی اثر خلق شده در رایانه نسبت به کار به شیوه دستی،تهیه CD های آموزشی یا تجربه اندوزی به شیوه دیجیتالی شدهاند."