Skip to main content
فهرست مقالات

حدیث مفصل

نویسنده:

(6 صفحه - از 158 تا 163)

کلید واژه های ماشینی : فارسی، زبان، زبان فارسی، زبان و ادبیات فارسی، دانش‌افزایی زبان و ادبیات فارسی، داوری، آموزش زبان و ادبیات فارسی، آموزش زبان فارسی، دانشجویان، یادگیری زبان فارسی

خلاصه ماشینی:

"آیا به واقع ایشان، آماری دقیق از قبل از انقلاب در اختیار دارند تا آن را با آمار امروز-به فرض بودن-مقایسه و داوری کنند؟آیا اکنون که در ایران، افتخار برنامه ریزی و تدریس زبان انگلیسی به استاد و همکاران محترمشان اختصاص یافته و البته این متخصصان و اهل نظر از تمامی فنون مربوط، کمال بهره‌برداری را می‌کنند و در برنامه‌ریزیها نیز کاملا دستشان باز است، لزوما و کاملا تمام اهداف زبان آموزی برای عموم زبان آموزان با در نظر گرفتن همه انگیزه‌ها و زمینه‌های مثبت فراگیری آن و دسترسی به تمام لوازم و لواحق آن، حاصل شده است؟آیا تاکنون که دانش آموختگان محترم رشته آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان بر اساس اظهارات استاد محترم در ادارات ثبت، گمرک، ترمینالها و شهرداریها مشغولند، خود دلیل بسیار واضح و آشکاری نیست که آن گونه که ایشان بیان کرده‌اند، تدوین این رشته، آن قدرها هم نیاز مبرم نبوده است و همین، می‌تواند حداقل یکی از شاخصهای معتبر به حساب آید تا لازم باشد بازنگری کلی در این رشته به عمل آید که از ابتدایی‌ترین ملاحظاتش این خواهد بود که کار مربوط را به اهل فن واگذارند؟آیا اثبات ادعای نادرست استاد محترم به یکباره می‌تواند فواید و محسنات کار دیگران را به عیب و ایراد کلی تبدیل کند؟آیا اگر کار در دست ایشان و برنامه‌هایشان قرار گرفت، همه چیز به یکباره راه پیشرفت را طی خواهد کرد و همان گونه که در آغاز مقاله آورده‌اند، زبان شناسان متخصص می‌توانند زبان فارسی را جهانی کنند؟استاد فرموده‌اند:استادان زبان شناسی و زبان شناسی کاربردی سالها استخوان خرد کرده‌اند و تجربه‌های بسیار اندوخته‌اند، طبعا دیگران دقیقا همین تجربه‌ها را اندوخته و اگر نه بیشتر، قطعا کمتر از استخوان خرد نکرده‌اند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.