Skip to main content
فهرست مقالات

شاهد زندگی /نگاهی به شیوه داستان نویسی ریموند کارور

نویسنده:

(4 صفحه - از 60 تا 63)

کلید واژه های ماشینی : داستان ،کارور ،زندگی ،داستانهای کارور ،شیوه داستان‌نویسی ریموند کارور ،داستانهای کوتاه کارور ،شخصیتهای ،آدمهای ،عشق ،نگاه ،شخصیتهای داستانهای کارور فاقد درد ،آدمهای کارور ،کار ،قصه‌ها ،کارلایل ،مقاله‌ایروینگ هاو نویسنده ،پایان بندیهای داستانهای کارور ،هاو ،شاهد زندگی ،حال آدمهای کارور ،آیلین ،مخاطب ،امید ،فاصله کارلایل و آیلین ،تهدید ،ترجمه ،فاصله ،داستانهای کارور فاقد درد مشترک ،هاو نویسنده و زبان‌شناس امریکایی ،فکر

خلاصه ماشینی:

"3در داستان«یک چیز دیگر»مردی که از سوی دختر و همسرش طرد شده و در آستانه ترک خانه است می‌کوشد تا کلماتی را برای وداع پیدا کند، اما هر چه فکر می‌کند چیزی به ذهنش خطور نمی‌کند. آدمهای داستانهای او اغلب کسانی هستند که به تعبیر کارور وقتی صدای در خانه را می‌شنوند به لرزه می افتند، وقتی تلفن زنگ می‌خورد، -شب یا روز فرقی نمی‌کند-از جا می‌پرند، سر ماه که می‌شود برای جور کردن کرایه خانه عزا می‌گیرند و اگر یخچال خانه‌شان بسوزد نمی‌دانند چه خاکی بر سر کنند. این پذیرش همان نقطه‌ای است که کارور از آن به نقطه تسلیم یاد می‌کند:تقریبا همه شخصیتهای داستانها به نقطه‌ای می‌رسند که می‌فهمند مدارا و تسلیم شدن نقش مهمی در زندگی آنها بازی می‌کند. در طول داستان یکی دوبار دیگر نیز بر کفشهای کارل اشاره می‌شود و سرانجام در پایان داستان-که بی‌تردید یکی از زیباترین پایان بندیهای داستانهای کارور است-انرژی معنایی نهفته در کفش نو با کاربردی خلاقانه ناگهان رها می‌شود:درست همان وقت که می‌خواست چراغ را خاموش کند، فکر کرد چیزی در راهرو می‌بیند. 15 در داستان«جعبه‌ها»که با زاویه دید اول شخص/ شخصیتهایی است که اساسا حضوری-حتی فرعی-در قصه ندارند و تنها وقتی راوی کنار پنجره ایستاده در حال فکر کردن به رابطه فرو پاشیده خود و مادرش است، آنها را از پشت پنجره می‌بیند. آنچه در هر دو داستان-و البته بیشتر داستانهای کارور-مشترک است نگاه تلخ و سیاه اوست و به زندگی که گویی هرگز نوری از امید-حتی کورسویی -بر آن نمی‌تابد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.