خلاصه ماشینی:
"البته در کتاب خاستگاه کتب مصور،موریس سنداک میگوید که چگونه متن«بیرون از آنجا»را پیش از آنکه حتی کار روی تصاویر را آغاز کند،کامل کرده بوده است:«متنهای من باید آنقدر خوب باشند که پیش از آنکه مصور کردن آنها را آغاز کنم،مشتاق این کار باشم.
ویژگیهای سبک کتاب مصور،به بهترینوجه با درآمیختگی متناقضنما در کتب مصور وجود دارد؛بیانی پیروزمندانه از فردیت و باید معترف بود که تصاویر سنداک،همه حال و هوای قبال تشخیص سنداکی دارند و این مهم نیست که او با چه مادهای تصویرسازی میکند یا چه سبکهای دیگری را به وام میگیرد.
اما از آنجا که تصویریگری، هنری روایتگر است،سبک تصویرگری به تسامح شخصی است و بیشتر برای آگاهی رساندن به کار میرود و من (نویسنده)درباره این موضوع به بحث خواهم پرداخت که حتی این خصوصیت که در آثار سنداک عجیب است-اندازه بزرگ تمام کودکان در تصاویر او آمیختگی ویژه جدیت و طنز تقریبا در تمام این آثار-در وهله اول مانند منبعی از اطلاعات عمل میکند؛شیوهای از مشخص کردن لحن و حال و هوای خاص داستانها به همان روشی که او از ما میخواهد تا آنها را درک کنیم.
این موضوع،میزانی را مشخص میکند که تصاویر در کتب مصور میتوانند مانند چیدمان و لباس نمایش،صرفا یک راهحل برای مسئله باشند؛یعنی یک راهحل از میان ظرفیتهای بسیار شیوههای متقاعدکننده برای یک فاصله زمانی تمام متون کتابهای مصور،مانند داستان پریانی چون سیندرلا،طیف متنوع مطالعات را در برنمیگیرد،زیرا داستان سیندرلا میتواند به شیوههای گوناگون بیان شود،حتی بدون حضور تصویر، اما از آنجا که متن کتابهای مصور بدون توضیح ناقص هستند،این متون همیشه میتوانند با استفاده از شیوههای گوناگون،درک و تکمیل شوند و با بهکارگیری انواع گوناگون تصاویر،به داستانهایی متفاوت بدل شوند."