خلاصه ماشینی:
"سیستم رانش،متشکل از رانشدهنده و نیروی محرکه و نیز بدنهی کشتی بایستی بهطور مناسبی طراحی شوند، به طوری که مقدار انرژی لازم برای حرکت کشتی به حد اقل رسانده شود.
در گذشته تمامی طراحی کشتی،براساس تجربه بود(روش اول)؛اما در عمل،مشاهده و ثبت دقیق مسائل موجود بر روی یک کشتی واقعی خیلی مشکل،وقتگیر و پرهزینه است.
امروزه مدلهای ریاضی و فیزیکی در طراحی هیدرودینامیکی (به تصویر صفحه مراجعه شود) کشتیها مورد استفاده قرار میگیرند.
برای سالهای متمادی،مدلهای فیزیکی و ریاضی در تخمین قدرت مورد نیاز کشتیها مورد استفاده قرار گرفتهاند و محققان زیادی در این زمینه فعالیت کردهاند،اما در اینجا فقط دربارهی یکی از دانشمندان که بر روی مدل کشتی تحقیقات زیادی انجام داده،توضیح داده خواهد شد.
قبل از او خیلی از کشتیسازها دربارهی آزمایش مدل چنین اظهارنظر کرده بودند:«با استفاده از مدلهای با مقیاس کوچک زیبا و جالب،نتایجی به دست خواهید آورد که خیلی دور از نتایج واقعی، بر روی کشتیهای واقعی بزرگ است."