Skip to main content
فهرست مقالات

بنیادگرایی اسلامی و رسانه های غربی (1)

(2 صفحه - از 75 تا 76)

کلید واژه های ماشینی : بنیادگرایی اسلامی و رسانه‌های غربی، دستگاه تبلیغاتی غرب، ارائه چهره واقعی اسلام، تحلیل‌گران غربی در مبارزه، محوری دستگاه تبلیغاتی، به‌کارگیری ترفندهای تبلیغاتی، تبیین نقش محوری دستگاه، عده‌ای بنیادگرایی، اسلام و مسلمانان ترسیم، مبارزه با بنیادگرایی

خلاصه ماشینی:

"پگاه حوزه، ش 31 مقاله به تبیین نقش محوری دستگاه تبلیغاتی غرب در معرفی واژگونه اسلام می‌پردازد و در ادامه، رویکردهای مختلف تحلیل‌گران غربی در مبارزه با بنیادگرایی را توضیح داده، راه‌حل‌هایی جهت خروج از این بن‌بست تبلیغاتی ارائه می‌کند. جدا از تحلیل‌گران تندرو، (1) عده‌ای بنیادگرایی را نه خطری برای غرب، بلکه دوره‌ای گذرا از تاریخ جهان می‌دانند و حتی معتقدند به دست گرفتن حکومت توسط آنان، موجب افشای ناتوانی‌هایشان خواهد شد. رویکرد سوم، تهدیدآمیز بودن اسلام را ناشی از عملکرد غربی‌ها می‌داند و به آنان پیمودن راه‌هایی از جمله: تشویق میانه‌روها جهت نفوذ در دولت، جلوگیری از دخالت در فرایند انتخابات کشورهای اسلامی و یا دخالت‌های نظامی و نیز کمک به برپایی دولت مستقل فلسطینی را پیشنهاد می‌کند. نویسنده در انتهای مقاله، ضمن دعوت همگانی به ارائه چهره واقعی اسلام، پیشنهاد می‌کند مسلمانان به وجود گروه‌های افراطی اعتراف و راه خود را از آنان جدا کنند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.