خلاصه ماشینی:
"روشن و شفاف بودن عنوان و ارائهی اطلاعات صحیح به مخاطب از طریق عنوان،در کتابهای علمی و پژوهشی و اصولا غیر ادبی، مانند رمان و شعر،بسیار مهم است،زیرا خوانندهای که به دنبال کتاب تاریخی در دورهای معین و مشخص،مثلا مشروطیت میگردد،هیچگاه از میان دهها عنوان،کتابی با عنوان«تاریخ بیداری»را انتخاب نمیکند، شاید کتابی با عنوان«تاریخ صد سالهی ایران»را تورق کند،چون تصور میکند در این کتاب به مشروطیت نیز پرداخته شده است؛اما حتما کتابهایی با عناوین«تاریخ مشروطیت ایران»،«نهضت جنگل»،مشروطه یا مشروعه» و...
در اولین برخورد با کتاب،نو بودن،آهنگین بودن و شفاف بودن عنوانها از مهمترین مؤلفهها در انتخاب هستند که در واقع همان بررسی در محور عمودی و مقایسهای عنوان محسوب میشود.
از دیگر بخشهای کتابخانهی ملی آلمان،مرکز اطلاعات عمومیست که از سال 6891 تأسیس شده و عناوین اطلاعاتی آن بیش از شش میلیون است."