چکیده:
هدف از تحقیق حاضر،بررسی وضعیت اجرای درس تربیت بدنی در مدارس راهنمایی و متوسطه استان یزد بود.از درون جامعه آماری که شامل معلمان تربیت بدنی،کارشناسان تربیت بدنی آموزش و پرورش رابطان گروههای آموزشی درس تربیت بدنی و مدیران مرد و زن مدارس راهنمایی و متوسطه استان یزد بود.بر اساس جدول کرجسای-مورگان،323 نفر به عنوان نمونه انتخاب گردید.انتخاب حجم نمونه به روش تصادفی طبقهای(گروه معلمان و مدیران)و روش سرشماری(کارشناسان و رابطین) بوده است.ابزار اندازهگیری چهار پرسشنامه(هر گروه یک پرسشنامه)و یک سیاهه ارزیابی(برای بررسی وضعیت فضای ورزشی مدارس)میشد.پرسشنامه،ویژگیهای فردی و نگرش افراد را نسبت به جنبههای مختلف وضعیت اجرای درس تربیت بدنی در مدارس ارزیابی میکردند.آزمونهای آماری شامل آزمون کروسکال والیس،یو-من ویتنی، t یک نمونه و ضریب همبستگی اسپیرمن در سطح معنی داری 5 درصد بود.نتایج نشان داد که از دیدگاه آزمونهای تحقیق،افزایش میزان سرانه ورزشی مدارس و تدوین کتاب درسی تربیت بدنی برای تدریس در مدارس از ضروریترین اقدامها،برای بهبود وضعیت اجرای درس تربیت بدنی است.در بیشتر موارد به استثناء مورد کفایت ساعتهای هفتگی درس تربیت بدنی،شرایط آب و هوایی و اقلیمی جهت اجرای درس تربیت بدنی در فضای روباز،میزان عمل معلمان تربیت بدنی به بخشنامههای ورزشی در مدارس و میزان علاقهمندی معلمان تربیت بدنی به وظایف و فعالیتهای شغلی (P<0/05) ،تفاوت معنیداری بین نگرش معلمان تربیت بدنی مرد و زن و همچنین معلمان تربیت بدنی راهنمایی و متوسطه مشاهده نشد.اختلاف بین فضای روباز مدارس راهنمایی و مجموع فضای روباز مدارس راهنمایی و متوسطه استان با وضعیت موجود کشوری معنیدار بود (P<0/05) .در مجموع،وضعیت فضای ورزشی مدارس استان یزد از وضعیت موجود کشوری مطلوبتر میباشد(دو متر مربع فضای روباز و 056/0 متر مربع فضای سرپوشیده برای هر دانشآموز در یزد).
خلاصه ماشینی:
"بررسی وضعیت اجرای درس تربیت بدنی در مدارس راهنمایی و
هدف از تحقیق حاضر،بررسی وضعیت اجرای درس تربیت بدنی در مدارس راهنمایی و متوسطه
پرورش رابطان گروههای آموزشی درس تربیت بدنی و مدیران مرد و زن مدارس راهنمایی و متوسطه
جنبههای مختلف وضعیت اجرای درس تربیت بدنی در مدارس ارزیابی میکردند.
مجموع فضای روباز مدارس راهنمایی و متوسطه استان با وضعیت موجود کشوری معنیدار بود
درس تربیت بدنی در مدارس از جمله دروس عملی است که برای اجرای آن فضا و
و مشکلات موجود در اجرای درس تربیت بدنی در مدارس راهنمایی و متوسطه استان یزد از
آموزشی درس تربیت بدنی و مدیران مرد و زن مدارس راهنمایی و متوسطه استان یزد شامل
بررسی جنبههای مختلف وضعیت اجرای درس تربیت بدنی از دیدگاه افراد نمونه
هدف از این تحقیق،به بررسی وضعیت اجرای درس تربیت بدنی از دیدگاه معلمان
تربیت بدنی مدارس راهنمایی و متوسطه استان یزد است.
و امکانات ورزشی همواره مورد نظر معلمان تربیت بدنی مدارس بوده است.
انجام شده در این زمینه نشان از عدم رضایت معلمان تربیت بدنی از وضعیت موجود میباشد.
اقلیمی استان یزد برای اجرای درس تربیت بدنی در فضای روباز،از دیدگاه گروههای
در مجموع وضعیت آب و هوایی و اقلیمی جهت اجرای درس تربیت بدنی در فضای روباز
کرد این است که وضعیت آب و هوایی و اقلیمی برای اجرای درس تربیت بدنی در فضای
جایگاه و وضعیت کمی و کیفی اجرای درس تربیت بدنی در مدارس راهنمایی و متوسطه».
«بررسی وضعیت مورد درس تربیت بدنی در مدارس استان لرستان»."