Skip to main content
فهرست مقالات

بردگی در جامعه فراصنعتی

(2 صفحه - از 77 تا 78)

کلید واژه های ماشینی : حقیقت سازمان‌دهی اوقات فراغت، جامعه فراصنعتی، ایجاد ضمیر ناخودآگاه جمعی، فردیت، کنترل مصرف و رفتارهای اجتماعی، ضمیر ناخودآگاه فروید، رسانه‌های گروهی در جوامع کنترل، سیاسی، سرگرمی عامل ایجاد تنگناهای اجباری، نقش رسانه‌های گروهی در جوامع

خلاصه ماشینی:

"این سرگرمی عامل ایجاد تنگناهای اجباری توده‌ای بیشتر برای فرد است. نویسنده سپس به مفاهیمی همچون «جوامع کنترل» و «از دست رفتن فردیت» اشاره می‌کند و با گزارشی از اندیشه‌های فروید در زمینه روان‌شناسی توده‌ها، به بحث کنترل رسانه‌های گروهی توسط گروهی محدود می‌پردازد. قابل توجه است که تمام این برنامه‌ریزی‌های تبلیغی بر اساس نظریه ضمیر ناخودآگاه فروید تشکیل می‌گیرند. محصولات زمان‌دار به این مفهوم است که دستگاه‌های تبلیغی به گونه‌ای عمل مشخص می‌کنند که برای هر محصول مصرفی زمانی می‌کنند و ذهن مخاطب را آماده پذیرش این زمان‌داری می‌نمایند تا تولید کالای مصرفی دچار بحران نگردد. نتیجه این فرایند ایجاد ضمیر ناخودآگاه جمعی و از بین رفتن میل فردی است. در بحث بعدی که به نقش رسانه‌های گروهی در جوامع کنترل می‌پردازد گفته شده است که در قرن بیستم با کنترل مصرف و رفتارهای اجتماعی و سیاسی، بهترین شرایط پیوند بین تولید و مصرف به وجود آمده است."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.