خلاصه ماشینی:
"چندینبار سعی کردم،ولی به جایی نرسیدم،تا این که بعد از مدتها،موقع بررسی املایش متوجه شدم که او کلمات(است-به-در)را صحیح نوشته است؛با خوشحالی دور این سه کلمه خطی کشیدم و نمرهء 3 را برایش منظور کردم و در جمع بچهها گفتم:«آفرین پسر خوب، امروز سه کلمهء صحیح در نوشتهات بود و این نشان میدهد که تو هم میتوانی درست بنویسی.
دیگر املاهای او بهقدر کافی کلمات صحیح داشت که من میتوانستم فقط اشتباهاتش را علامت بزنم و نمره بدهم،تا این که در پایان سال با گرفتن نمرهء 15 در املا و نمرههای 17 و 18 در دروس دیگر،بهعنوان یکی از شاگردان ممتاز کلاس پنجم قبول شد و بهاینترتیب فرضیهء ارثی بودن مشکل املا در خانوادهء او نیز رد شد."