چکیده:
شبکه اجتماعی،سایت یا مجموعه سایتی است که به کاربرانی که دوست دارند علاقهمندیها،افکار و فعالیتهای خود را با دیگران به اشتراک بگذارند و دیگران هم با آنان در این موارد شریک باشند،اجازه فعالیت میدهد.در این نوشتار، مهمترین شبکههای اجتماعی جهان که بیشترین کاربر را به خود اختصاص دادهاند،معرفی میگردد.
خلاصه ماشینی:
اما پایگاه او فراتر از محدوده یک دانشگاه و دانشجویان آن، خیلی سریع مورد توجه قرار گرفت و چنان محبوب شد که تا آخر هفته دوم راهاندازی آن،بیش از نیمی از دانشجویان هاروارد مهدی امینی مقدم(به تصویر صفحه مراجعه شود) در آن نامنویسی کرده بودند و از آن به عنوان راهی برای ارتباط با یکدیگر استفاده میکردند و در کوتاه مدت،میلیونها نفر در همان چند ماه نخست،به عضویت آن درآمدند و این گونه،یک شبکه اجتماعی بسیار گسترده،وسیع و بانفوذ و تأثیرگذار را بنیان نهادند.
این پایگاه با ارائه امکان عضوگیری در تعداد بالا،به کاربران اجازه میدهد تا در هرلحظه دوستان جدیدی را (به تصویر صفحه مراجعه شود) به مجموعه خود اضافه کنند.
1 علل موفقیت فیس بوک یک سرویس شبکه اجتماعی از دو طریق میتواند بر حریفان برتری یابد: یکی خدماتی که به کاربر ارائه میدهد، دیگری جامعه کاربری موجود در پایگاه.
در حال حاضر،بیش از 001 میلیون نفر فقط از طریق تلفن همراه خود با فیس بوک در ارتباط هستند و از آن استفاده میکنند.
این پایگاه قبل از ظهور فیسبوک محبوبترین و پربازدیدترین شبکه اجتماعی در سطح جهان به شمار میآمد،ولی در حال حاضر رتبه اول را به فیس بوک داده است.
همچنین سرویس موسیقی مای اسپیس از جمله بخشهای پرطرفدار این شبکه اجتماعی است که تعداد بسیاری موسیقیدان و گروه موسیقی در آن عضو هستند و کاربران گسترده پایگاه از آن استفاده میکنند.
شبکه اجتماعی مای اسپیس امکان مشاهده ویدیو را برای آن دسته از اعضایی که با استفاده از دستگاههای قابل حمل به این پایگاه دسترسی مییابند نیز فراهم کرده است.