چکیده:
مدیریت،یکی از مهمترین و حیاتیترین عوامل رشد یا افول یک شبکه اجتماعی است.باید دانست که مدیریت در شبکههای اجتماعی به جهت ماهیت وب 2 ذاتا با مدیریتهای اعمالشده در نسل پیشین وب متفاوت است.بر این اساس،نیاز به پرداختن به مدیریت در شبکههای اجتماعی بیشتر احساس میشود.این نوع از مدیریت،مدیریتی است که در ارتباط مستقیم با کاربران شکل گرفته و با کنترل و نظارت آنان جنبههای پیچیده خود را مشخص میسازد. در این مقاله ابتدا این پدیده را معرفی نموده و در ادامه با مقایسه میان مدیریت نسل جدید وب و نسل پیشین آن، تفاوتهای مدیریتی این دو نسل از وب را مشخص میسازیم و در نهایت،با ذکر مسائل مهم و مطرح در مدیریت این شبکهها،به بحث عملی در مدیریت شبکههای اجتماعی میپردازیم.
خلاصه ماشینی:
چرا کاربران وارد شبکههای اجتماعی میشوند؟ یکی از مهمترین مطالبی را که باید مدیران شبکههای اجتماعی بدانند و همواره به تجزیه و تحلیل آن مبادرت ورزند، پاسخ به این سؤال است که چرا کاربران وارد شبکههای اجتماعی میشوند؟ یکی از کاربران وب دو در اینباره مینویسند:هرپایگاه وب دویی که انگیزشهای لازم جهت حضور قوی و مؤثر کاربران در محیط وب دو را درک کند،به سرعت در شمار پربینندهترین پایگاهها و تبدیل به غنیترین پایگاهها خواهد شد.
5. وب دو در پی آن است که به کاربرانش برای مشارکت قدرت ببخشد؛به این معنا که به جای اینکه پایگاه به صورت متمرکز مدیریت شود،به کاربران این امکان داده میشود تا به جای یک بازدیدکننده صرف بودن،خود وارد کار شده و به تولید و ارائه و حتی ارزیابی محتوا بپردازند.
API ها تنها از نظر ایجاد سرویسهای جدید پراهمیت نیستند؛بلکه API ها این امکان را فراهم میکنند تا کاربران بتوانند هرچه بیشتر و گستردهتر فعالیتهای اجتماعی در سطح وب داشته باشند؛به عنوان مثال،این امکان وجود دارد که کاربر از روشهای مختلف حساب توییتر خود را بروز نماید.
مواردی که ذکر شد،برجستهکننده این نکته مهم است که: مدیریت پایگاههای وب دویی و به صورت مشخص شبکههای اجتماعی که نسخه تکاملیافته وب 2 میباشد،به صورت ماهیتی با نسل قبل وب متفاوت میباشد.
در این روش فهرستی از کلیه اصطلاحات و کلمات مهم مورد استفاده و حتی فرهنگ واژگان متداول میان کاربران تهیه شده و به صورت فهرست الفبایی توضیحات کافی برای آن ارائه میگردد.