Skip to main content
فهرست مقالات

نقش اطلاع رسانی و تبلیغات در شناسایی صحیح بیمه مسئولیت مدنی برای بیمه گذاران

نویسنده:

ISC (30 صفحه - از 161 تا 190)

کلیدواژه ها :

تبلیغ ،بیمه مسئولیت ،بازاریابی ،خدمات بیمه

کلید واژه های ماشینی : بیمه، تبلیغات، بیمه مسئولیت مدنی، اطلاع‌رسانی، نقش اطلاع‌رسانی و تبلیغات، شرکتهای بیمه و نقش اطلاع‌رسانی، شرکتهای بیمه، اطلاعات، فعالیتهای تبلیغاتی و اطلاع‌رسانی، بازاریابی

مقاله با بررسی به فعالیتهای شرکتهای بیمه و نقش اطلاع‌رسانی و تبلیغات در شناسایی صحیح بیمع مسئولیت مدنی، انواع این بیمه را مورد ملاحظه قرار می‌دهد و از تبلیغات به عنوان یک ابزار ارتباطی بازاریابی نام می‌برد که دارای نقش اجتماعی است و بر منافع عموم اثر می‌گذارد.همچنین فرضیات مختلفی را در ارتباط با تأثیر فعالیتهای تبلیغاتی و اطلاع‌رسانی در موفقیت بیمه مسئولیت مدنی و جذب تقاضا در رابطه با هدفهای مورد نظر بررسی می‌کند.در این مقاله همچنین به رابطه میان بازاریابی و خدمات نیز توجه شده است.

خلاصه ماشینی:

"تحقیقات بازاریابی، وسیله‌ای بسیار مهم برای گردآوری و تحلیل اطلاعات در سه مرحله قبل از آغاز تبلیغ، هنگام اجرا و بعد از انجام تبلیغ است که چنانچه به درستی مورد استفاده قرار گیرد، نقش ارزنده‌ای در کنترل فعالیتهای اطلاع‌رسانی و تبلیغات خواهد داشت؛در حالی که در جامعه ما بنا به دلایلی گوناگون اجرا بیش از هر چیز اهمیت داشته است؛آن هم در شرایطی شتابان هیجان‌زده و حتی همراه با چشم و هم‌چشمی فراوان، که این عوامل سبب می‌شود که کمتر به برنامه‌ریزی و ارزیابی توجه گردد. با توجه به یافته‌های پژوهش، فعایتهای فوق در مورد فروش شخصی و از طریق مجله‌های تخصصی(هفته‌نامه، ماهنامه و سالنامه)در تهران در حد قابل توجهی مؤثر بوده است و توانسته تأثیر زیادی در جهت افزایش آگاهی افراد به همراه‌ داشته باشد، ولی به جهت ظرفیت بالقوه بالایی که در این زمینه وجود دارد در صورت افزایش این فعالیتها امکان افزایش آگاهیهای عمومی در سطح وسیعتری را به همراه داشته و به تبع آن امکان جذب تقاضای بیشتر جهت خرید بیمه نامه مسئولیت مدنی را به دنبال خواهد داشت. به علاوه تبلیغات و اطلاع‌رسانی نه تنها از جنبه شناساندن مزایا و فعالیتهای شرکتهای بیمه قابل بررسی است، بلکه از جنبه افزایش آگاهیهای خسارت دیدگان نسبت به حقوق خود در قبال مسبب خسارت نیز مؤثر بوده است و در صورت افزایش اینگونه اطلاع‌رسانی و متوقع شدن افراد جامعه به جبران خسارتهایی که از طرف دیگران به آنان وارد می‌شود موجب خواهد شد که افراد جامعه احساس مسئولیت بیشتری نسبت به اعمال خود داشته و عواقب آن را بیشتر در نظر بگیرند و تلاش نمایند در صورت بروز برخی مشکلات برای اشخاص ثالث-در اثر اموری که به آنها مربوط است-از حمایت شرکتهای بیمه استفاده نمایند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.