خلاصه ماشینی:
"برای نمونه به بررسی انجام شده به وسیله انجمن حسابداران خبره کانادا (CICA) در سال 1999 اشاره میکنیم که با مطالعه حدود 370 شرکت از میان شرکتهای تضامنی موجود در بازار بورس نیویورک،تورنتو و نزدک به این نتیجه رسید که 69 درصد از آنها دارای پایگاههای اطلاعرسانی اینترنتی برای افشای اطلاعات حسابرسی شده و حسابرسی نشده را نیز افشا میکردند.
بررسیهای پارامتریک بررسیهایی که تاکنون انجام گرفته تنها به این موضوع پرداخته که آیا شرکتها از اینترنت برای گزارشگری استفاده میکنند یا نه و یا اینکه تفاوتی در موارد افشا وجود دارد یا نه،و به مسائل دیگر از قبیل تجزیه و تحلیلهای آماری کاری نداشتند و به کم و کیف ارائه اطلاعات از طریق اینترنت توجه نمیکردند.
موریس (Morris,1987) بیان میکند که شرکتهای بزرگ و خوب برای تمایز خود از سایر شرکتها به عاملی نیاز دارند که ممکن است این عامل همان افشای داوطلبانه اطلاعات از طریق اینترنت باشد،زیرا سودمندی ارائه صریح و داوطلبانه اطلاعات برای سهامداران به وسیله میزان و کیفیت اطلاعات ارائه شده سنجیده میشود.
پیشزمینه نظری فرضیه دوم عبارت است از: "مقدار و نحوه ارائه اطلاعات مالی مربوط به سرمایهگذار از طریق پایگاه اطلاعرسانی شرکتها در اینترنت قطعا با میزان سوداوری شرکت رابطه دارد.
پیشزمینه نظری فرضیه سوم بیان میکند که: "مقدار و نحوه ارائه اطلاعات مالی مربوط به سرمایهگذار از طریق پایگاه اطلاعرسانی شرکتها در اینترنت قطعا با میزان پراکندگی سهام شرکت رابطه دارد.
پیشزمینه نظری فرضیه چهارم عبارت است از: "مقدار و نحوه ارائه اطلاعات مالی مربوط به سرمایهگذار از طریق پایگاه اطلاعرسانی شرکتها در اینترنت قطعا با میزان ریسک غیر سیستماتیک یا بتای شرکت رابطه دارد."