خلاصه ماشینی:
"3. ممکن است سایر دانشآموزان در مقایسه با کلاسی که فاقد دانشآموز بیشفعال است،رفتارهای نامطلوب بیشتری از خود نشان دهند،چرا که این دانشآموز به عنوان یک عامل تسهیلکنندهی چنین رفتارهایی در کلاس عمل میکند.
5. نظارت مستمر و اصلاح رفتار این دانشآموز به یکی از فعالیتهای دائمی معلم تبدیل میشود و اگر معلمی بخواهد تمام رفتارهای نامطلوب این دانشآموز را اصلاح کند،تقریبا زمانی برای انجام سایر فعالیتها برایش باقی نخواهد ماند.
این رفتارهای گذرا که بهطور موقتی انجام میشوند،رفتارهایی طبیعی هستند ولی شرایطی وجود دارد که دانشآموزان بدون فکر و بهطور غیرارادی چنین رفتارهایی را بروز میدهند،این رفتارها باید مورد توجه و اصلاح قرار گیرند.
در خصوص این دانشآموز با سایر معلمان نیز تبادل نظر نمایید،شاید رفتار او فقط منحصر به کلاس شما باشد.
تصور کنید که این دانشآموز میتواند رفتارش را کنترل نماید و بیشفعالی او یک رفتار آگاهانه است.
ج)راهکارهای عملی به منظور مدیریت صحیح رفتار چنین دانشآموزی باید دلایل رفتار و نیازهای وی را مورد شناسایی قرار داده و روشها و فنون خاصی برای اصلاح رفتار او در خانه و مدرسه به کار گیرند.
اگر این دانشآموز چندین بار از جانب شما در حین مبادرت به گستاخی مورد تذکر قرار گیرد، معمولا در آینده کمتر نسبت به شما گستاخی خواهد کرد،چرا که افراد گستاخ آنقدر قوی نیستند که بتوانند خود را برای مدت طولانی در پشت نقاب کاذب قدرتمند بودن پنهان نمایند.
3. به امید کمک به این دانشآموز و ترغیب کردن او به همرنگ جماعت شدن،مزایایی برای سایر دانشآموزان در نظر بگیرید."