خلاصه ماشینی:
"همچنین این نکته را نیز باید یادآور شد که جستوجو برای یافتن شیوههای صحیح آموزش معارف قرآن را نمیتوان جدا از دیگر نظامهای آموزشی در نظر گرفت چرا که فرایند یادگیری و آموزش در تمام زمینهها و بهویژه در اصول اولیه از قوانینی نسبتا ثابت پیروی میکنند.
در کشور ما داشتن رویکرد سنتی (رویکرد رسمی فعلی) در شیوههای آموزشی از جمله آموزش قرآن در مدارس نیز همچون همه حوزههای دیگر مانعی جدی بر سر راه ظهور و بروز استعدادها و به تبع آن باعث از میانرفتن نوآوری و خلاقیت در این زمینه شده است.
نیز تردیدی نیست که ایجاد تحول در چنین نظام ریشهداری با قدمتی که دارد بیشک کار سادهای نخواهد بود و شاید گام اول در این راه همانا شناخت معایب، نواقص و کاستیهایی است که در ابعاد مختلف دامنگیر عرصههای آموزش قرآن در کشورمان شده است."