Skip to main content
فهرست مقالات

پیری را چگونه به تاخیر اندازیم

نویسنده:

(7 صفحه - از 59 تا 65)

کلید واژه های ماشینی : ماهیچه‌ها، بدن، پیری، ورزش، فشار خون، مقدار غذا وزن بدن کم، وزن، سالمند، چربی بدن، فشار خون بالا

خلاصه ماشینی:

"ورزش منظم،نقش مؤثر در جوان‌نما کردن‌ بدن انسان دارد و این مطلبی نیست که همگان‌ ندانند اما پرسش این است که چه مقدار ورزش‌ می‌تواند ترکیب بدن شخص میانسال و سالمند را عوض کند درحالی‌که این شخص سالهای سال‌ کم‌کار و کم حرکت و یا پشت میز نشین بوده و مقدار زیادی چربی در بدن وی جمع شده است؟ آیا ورزش در سنین بالا می‌تواند این وضع را عوض کند؟ مدعی نیستیم که سالمندان به آسانی بتوانند تنها با ورزش،چربی بدنشان را کم نمایند گرچه تا حدود زیادی هم می‌توانند به این هدف برسند با وجود این ورزش تؤام با کم کردن کالری هنوز هم‌ بهترین راه برای رسیدن به این مقصود سلامتی‌آور است در صورتی که اگر کسی بخواهد با کم کرردن شدید غذا(کاهش زیاد کالری)وزن‌ خود را کم کند احتمالا دچار نتائج نامطلوب و وارون خواهد شد که شرح می‌دهیم. اما باید دانست که مقدار ذخیره باید متناسب با ظرفیت انبار باشد و بیش از ظرفیت‌ انبار نمی‌توان ذخیره کرد بنابراین هرچه حجم‌ ماهیچه‌ها زیاد باشد،انرژی یا سوخت زیادتری‌ هم ذخیره می‌گردد پس بنابر آنچه که یادآوری‌ کردیم،این نخستین و بهترین دلیل است که‌ سالمندان دارای ذخیرهء گلیکوژن کمتری در بدن خود هستند. تعدادی از پژوهش‌ها نشان می‌دهند که ورزش‌های شدید ممکن است یکی از راههای مؤثر در پیش‌گیری و درمان فشار خون باشد به‌طور مثال در شهر دالاس آمریکا در انستیتوی پژوهش‌های‌ آئروبیک کوپر3به این نتیجه رسیده‌اند کسانی که وضع بدنی خود را متناسب نگاه‌ می‌دارند،43 درصد کمتر از دیگران در معرض‌ افزایش فشار خون هستند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.