Skip to main content
فهرست مقالات

کارگاههای آموزشی روشی برای توسعه منابع انسانی «تحلیل موردی»

نویسنده:

ISC (24 صفحه - از 87 تا 110)

کلید واژه های ماشینی : کارگاههای آموزشی برنامه‌ریزی توسعه آموزش، توسعه، آموزش عالی، کارگاههای آموزشی، برنامه، توسعه منابع انسانی، برنامه‌ریزی توسعه آموزش عالی، برگزاری کارگاههای آموزشی برنامه‌ریزی توسعه، مدیر، کارگاههای آموزشی روش، کار، برگزاری کارگاههای آموزشی، مدیریت، مدرسان، کارگاه برنامه‌ریزی توسعه آموزش عالی، برنامه آموزشی، روش، مدیر گروه مدیریت آموزش عالی، کارگاههای آموزشی برنامه‌ریزی توسعه برنامه، دانشگاه، برنامه‌ریزی آموزش عالی، شرکت‌کنندگان، اجرای کارگاه برنامه‌ریزی توسعه آموزش، ارزیابی، مدیریت توسعه منابع انسانی، تجربه کارگاه آموزشی برنامه‌ریزی توسعه، کارگاه آموزشی برنامه‌ریزی توسعه انتخاب، ارائه مباحث برگزاری کارگاه آموزشی، برنامه‌ریزی، کارگاههای آموزشی برنامه‌ریزی توصعه آموزش

خلاصه ماشینی: "پس از تعیین هیأت اجرایی متشکل از رئیس مؤسسه و تعدادی از مشاوران و اعضای هیأت علمی مؤسسه و تعیین مدیر اجرایی و مدیر پشتیبانی کارگاه، اهداف جزئی کارگاه آموزشی برنامه‌ریزی توسعه آموزش عالی و تحقیقات دولتی(غیر پزشکی)به شرح زیر انتخاب گردید:-آشنایی با نظام برنامه‌ریزی توسعه کشور و ارتباط آن با توسعه آموزش عالی منطقه و استان-آشنایی با اهمیت و نقش دانشگاهها و مراکز تحقیقاتی استانها در توسعه استان و منطقه-آشنایی با تجربیات و عملکرد واحدهای برنامه‌ریزی-کسب مهارت نظری و عملی درباره مفاهیم، فرایند و روشهای برنامه‌ریزی توسعه نظام آموزش عالی توسط شرکت کنندگان-کسب آمادگی لازم برای مشارکت و همکاری در تدوین برنامه دوم توسعه دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی توسط شرکت کنندگان-ایجاد ارتباط و هماهنگی میان مراکز یا دفاتر برنامه‌ریزی و توسعه دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی با مؤسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی2-پس از انتخاب اهداف، می‌بایست برنامه عملیاتی تهیه می‌شد. این مجادله اگر چه فی‌نفسه مفید بود اما در یک کارگاه آموزشی که مدرسان قرار است آخرین حرفها و نظریات و استدلالها را ارائه نمایند هر گونه بحث و اختلاف نظر بین استادان، نه تنها موجب گمراهی شرکت کنندگان می‌شد، بلکه بدبینی آنها را نسبت به محتوا و اعتبار بحث‌ها برمی‌انگیخت. هر چند که از مجموع نظرهای شرکت کنندگان در کارگاههای آموزشی برنامه‌ریزی توسعه آموزش عالی چنین استنباط می‌شود که کارگاههای مذکور در رسیدن به اهداف کوتاه‌مدت خود موفق بوده‌اند اما چند توصیه کاربردی به شرح زیر می‌تواند در افزایش کارآیی آنها مؤثر باشد:1-شرکت کنندگان در کارگاه از قبل تعین و میزان مهارت آنها در موضوع مورد بحث ارزیابی شود."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.