خلاصه ماشینی:
"در سال 1949 رالف تیلر 7 در کتاب خود با عنوان اصول اساسی برنامه درسی و آموزش چهار سؤال بنیادی به شرح زیر را در خصوص مفاهیم اساسی برنامه درسی مطرح نمود که موجبات غنای دانش برنامهریزی درسی را در چهار مقوله اهداف، انتخاب تجارب یادگیری، گسترش فرایند تدریس و نظام ارزشیابی آموزشی فراهم آورد: 1-مدرسه چه اهداف تربیتی را باید پیگیری کند؟ 2-تجربیات یادگیری چگونه باید انتخاب شوند تا ما را در تحقق اهداف تربیتی یاری دهند؟ 3-چگونه میتوان تجربیات یادگیری را به نحو مؤثر در امر تدریس سازمان داد؟ 4-چگونه میتوان تحقق تجربیات یادگیری را ارزیابی و تعیین نمود؟ طرح این سؤالات از طرف رالف تیلر موجد فراهم آوردن زمینه علمی برای متخصصانی چون گالن سیلر 8 ، ویلیام الکساندر 9 وهیلدا تابا 10 گردید.
در یک مثال دیگر، مفاهیم انعکاس اجتماعی سلسله مراتب نظام ارزشها، هنجارها و مهارتهای مطرح شده نظریه انطباق و هنجارهای موفقیت و عمومی بودن نظریه عملکردی و عناصر قدرت و تشویق کار غیر نظری و جریان انتقال فرهنگی نظری مقاومت در یک طرح منسجم میتوانند حامل این پیام مشترک باشند که شاگردان از طریق تجربیات روزمره در کلاسهای درس مفاهیم طبقات اجتماعی، نظم و ترتیب در کار، مشروعیت سلسله مراتب و از دست دادن نظارت بر روی کار خودشان را یاد میگیرند.
Eisner L} {L 31-Elizabeth Vallance L} {L 41-John Miller L} {L 51-Decker Walker L} {L 61-Dorthey huenecke L} {L 71-William Pinar L} {L 81-Anthony Pina L} {L 91-Hanry Giroux L} {L 02-Explicit Curriculum L} {L 12-Null Curriculum L} {L 22-Hidden Curriculum L} {L 32-Eisner,E.
P. 6 L} {L 47-Resistance Theory L} {L 57-Henry Giroux L} {L 67-Michael Apple L} {L 77-Apple,M,(2891)."