Skip to main content
فهرست مقالات

برآورد سهم عوامل مؤثر بر بودجه جاری دانشگاهها (یک مطالعه مقطعی)

نویسنده:

ISC (14 صفحه - از 95 تا 108)

کلید واژه های ماشینی : بودجه جاری دانشگاهها ،بودجه جاری ،برآورد ،تعداد کارکنان اداری ،دانشگاهها ،عوامل مؤثر بودجه جاری ،تعداد کارکنان اداری و خدماتی ،آموزش عالی ،متغیرهای ،تعداد اعضای هیأت‌علمی ،متغیر تعداد کارکنان اداری دانشگاهها ،الگوی بهینه تخصیص اعتبارات ،برآورد سهم عوامل مؤثر ،کارکنان دانشگاهها وارد الگوهای تحلیلی ،تعداد دانشجویان ،متغیر تعداد کادر اداری دانشگاهها ،تفکیک متغیر تعداد کادر اداری ،کادر اداری ،تغییرات بودجه جاری دانشگاهها ،سهم عوامل مؤثر بر بودجه ،متغیر تعداد کادر آموزشی دانشگاهها ،تخصیص اعتبارات جاری ،متغیر تعداد اعضای هیأت‌علمی ،متغیر تعداد دانشجویان ،اعتبارات جاری ،تغییرات بودجه جاری دانشگاهها تأثیر ،تنظیم بودجه جاری دانشگاهها ،آمار تعداد کارکنان اداری ،بازای ،تعداد متوسط کادر اداری

خلاصه ماشینی:

"پژوهشی، آزمایشی و کارگاهی(بابت هزینه مواد و لوازم‌ مصرفی آموزشی-پژوهشی، آزمایشگاهی و کارگاهی) -حجم فعالیتهای اداری(بابت هزینه مواد و لوازم مصرفی غیر آموزشی-پژوهشی) -توسعه فعالیتهای آموزشی-پژوهشی(بابت هزینه ماشین آلات و تجهیزات آموزشی- پژوهشی و سرمایه‌ای) -کالاها و تجهیزات و ماشین آلات سرمایه‌ای غیر آموزشی-پژوهشی -تعداد دانشجویان به تفکیک مقاطع تحصیلی(بابت تخفیف کتاب دانشجویی و کار دانشجویی)و کل دانشجویان(بابت بیمه دانشجویی، فعالیتهای فوق برنامه و تفاوت هزینه رستوران) -درجه پراکندگی واحدهای مختلف دانشگاه(بابت هزینه رفت و آمد) -تعداد کارکنان بازنشسته(بابت کشور بازنشستگی سهم دولت) -تطبیق اعتبارات و هزینه‌های سال گذشته(بابت دیون بلا محل) -میزان تغییر تعرفه‌ها و تغییرات نرخ برابری ارز عوامل مؤثر بر تعیین بودجه جاری مؤسسات پژوهشی عبارت است از: الف-عوامل پرسنلی شامل: -تعداد محققان بر حسب مرتبه علمی و تمام وقت بودن و یا نیمه وقت بودن -تعداد نیروی پشتیبانی ب-عوامل غیر پرسنلی، شامل: -تعداد طرحهای پژوهشی به تفکیک گروه آموزشی -تعداد مقالات ارائه شده در سطح ملی و بین المللی در نشریات و کنفرانسها -تعداد کتب منتشره(تألیف-ترجمه) -تعداد دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی -تعداد سفرهای علمی -تعداد سمینارها در سطح ملی و بین المللی -تعداد گروههای پژوهشی و جدید التأسیس بودن آن‌ ج-میزان تغییر تعرفه‌ها و تغییرات نرخ برابری ارز در بین عوامل ذکر شده متغیرهای اساسی وجود دارد که تأثیر برخی از متغیرهای دیگر را در خود دارند. برآورد الگوهای تحلیلی نشان داد که در سال مورد بررسی، متغیرهای تعداد دانشجویان دوره کارشناسی ارشد و دکترا، تعداد دانشجویان دوره کاردانی و کارشناسی در گروه فنی-مهندسی و علوم پایه، تعداد کادر آموزشی تمام وقت دانشگاهها(در تمام مراتب علمی)، تعداد کادر اداری و خدماتی (اعم از رسمی، پیمانی و قراردادی)و ضریب فوق العاده بدی آب و هوا و محرومیت از تسهیلات زندگی و محل خدمت کارکنان اداری و خدماتی دانشگاهها از جمله مهمترین عواملی هستند که به طور معنی‌داری تغییرات بودجه جاری بین دانشگاههای مورد مطالعه را توضیح می‌دهند 8 ."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.