Skip to main content
فهرست مقالات

بررسی نگرش مدیران گروههای آموزشی دانشگاههای دولتی شهر تهران نسبت به برنامه ریزی توسعه دانشگاهی

نویسنده:

ISC (24 صفحه - از 183 تا 206)

کلید واژه های ماشینی : مدیران ،آموزش عالی ،برنامه ،برنامه‌ریزی توسعه آموزش عالی ،فرایند برنامه‌ریزی توسعه آموزش عالی ،نظام آموزش عالی ،برنامه‌ریزی توسعه دانشگاهی ،مدیران گروههای آموزشی ،دانشگاهها ،برنامه‌ریزی ،برنامه‌ریزی نظام آموزش عالی ،برنامه‌ریزی توسعه نظام آموزش عالی ،مدیریت ،توسعه آموزش عالی در برنامه ،فرایند برنامه‌ریزی توسعه نظام آموزش ،پژوهش ،گروههای آموزشی دانشگاههای علوم پزشکی ،بررسی نگرش مدیران گروههای آموزشی ،گروههای آموزشی دانشگاههای دولتی ،مدیران گروههای آموزشی دانشگاههای علوم ،برنامه دوم توسعه ،برنامه‌ریزی توسعه آموزش عالی پزشکی ،برنامه‌ریزی نظام آموزش عالی فرایندی ،مدیران گروه علوم پزشکی ،برنامه توسعه بخش آموزش عالی ،توسعه کشور ،برنامه‌ریزی آموزش عالی ،زمینه برنامه‌ریزی توسعه آموزش عالی ،مفاهیم برنامه‌ریزی نظام آموزش عالی ،فرایند مدیریت نظام آموزش عالی

خلاصه ماشینی:

"اما اساس کار برنامه‌ریزی دانشگاهها بر برنامه‌ریزی دانشکده‌ها متکی است، و برنامه‌ریزی در سطح دانشکده‌ها را نیز مدیران گروههای آموزشی بر عهده خواهند داشت که وظایف آنها را می‌توان به شرح ذیل برشمرد:1-تهیه برنامه اجرایی وظایف آموزشی و پژوهشی و خدماتی ارائه شده از طریق گروه‌براساس خطمشی شورای دانشکده با مشورت اعضای گروه قبل از شروع نیمسال تحصیلی و گزارش آن به رئیس دانشکده2-ابلاغ برنامه‌های اجرایی وظایف آموزشی و پژوهشی و خدماتی هر یک از اعضای گروه3-نظارت بر کلیه فعالیتهای آموزشی و پژوهشی و خدماتی گروه4-تجدید نظر مستمر در برنامه‌ها با توجه به آخرین پیشرفتها و تغییرات و تحولات، و تسلیم این برنامه‌ها به مراجع ذیربط5-تشکیل و اداره جلسات شورای گروه و ارسال گزارش کار، مصوبات، پیشنهادها و نظریات جمعی گروه به رئیس دانشکده برای ایجاد هماهنگی اجرایی با طی مراحل قانونی6-پیشنهاد نیازهای مالی گروه به رئیس دانشکده7-انجام کلیه مکاتبات رسمی و پیشنهاد تهیه لوازم، کتابها و نشریات مورد نیاز گروه به رئیس دانشکده‌ها و یا آموزشکده8-پیشنهاد طرحهای پژوهشی که گروه راسا یا با همکاری گروههای دیگر آماده انجام دادن آن است به رئیس دانشکده یا آموزشکده برای تصویب در شورای پژوهشی دانشگاه9-ارزیابی کار سالانه اعضای گروه و گزارش آن به رئیس دانشکده 17با توجه به موارد فوق، به نظر می‌رسد که انجام ثمربخش بسیاری از وظایف مدیران گروههای آموزشی، از جمله پیش‌بینی امکانات آموزشی و کمک آموزشی، بررسی نیازهای مالی، تجدید نظر در برنامه‌ها، نظارت بر اجرای فعالیتها و تهیه برنامه، دلالت بر کاربرد برنامه‌ریزی توسه دانشگاهی از سوی آنان دارد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.