Skip to main content
فهرست مقالات

بررسی نگرش مدیران گروههای آموزشی دانشگاههای دولتی شهر تهران نسبت به برنامه ریزی توسعه دانشگاهی

نویسنده:

ISC (24 صفحه - از 183 تا 206)

کلید واژه های ماشینی : مدیران، آموزش عالی، برنامه، برنامه‌ریزی توسعه آموزش عالی، فرایند برنامه‌ریزی توسعه آموزش عالی، نظام آموزش عالی، برنامه‌ریزی توسعه دانشگاهی، مدیران گروههای آموزشی، دانشگاهها، برنامه‌ریزی

خلاصه ماشینی:

"اما اساس کار برنامه‌ریزی دانشگاهها بر برنامه‌ریزی دانشکده‌ها متکی است، و برنامه‌ریزی در سطح دانشکده‌ها را نیز مدیران گروههای آموزشی بر عهده خواهند داشت که وظایف آنها را می‌توان به شرح ذیل برشمرد:1-تهیه برنامه اجرایی وظایف آموزشی و پژوهشی و خدماتی ارائه شده از طریق گروه‌براساس خطمشی شورای دانشکده با مشورت اعضای گروه قبل از شروع نیمسال تحصیلی و گزارش آن به رئیس دانشکده2-ابلاغ برنامه‌های اجرایی وظایف آموزشی و پژوهشی و خدماتی هر یک از اعضای گروه3-نظارت بر کلیه فعالیتهای آموزشی و پژوهشی و خدماتی گروه4-تجدید نظر مستمر در برنامه‌ها با توجه به آخرین پیشرفتها و تغییرات و تحولات، و تسلیم این برنامه‌ها به مراجع ذیربط5-تشکیل و اداره جلسات شورای گروه و ارسال گزارش کار، مصوبات، پیشنهادها و نظریات جمعی گروه به رئیس دانشکده برای ایجاد هماهنگی اجرایی با طی مراحل قانونی6-پیشنهاد نیازهای مالی گروه به رئیس دانشکده7-انجام کلیه مکاتبات رسمی و پیشنهاد تهیه لوازم، کتابها و نشریات مورد نیاز گروه به رئیس دانشکده‌ها و یا آموزشکده8-پیشنهاد طرحهای پژوهشی که گروه راسا یا با همکاری گروههای دیگر آماده انجام دادن آن است به رئیس دانشکده یا آموزشکده برای تصویب در شورای پژوهشی دانشگاه9-ارزیابی کار سالانه اعضای گروه و گزارش آن به رئیس دانشکده 17با توجه به موارد فوق، به نظر می‌رسد که انجام ثمربخش بسیاری از وظایف مدیران گروههای آموزشی، از جمله پیش‌بینی امکانات آموزشی و کمک آموزشی، بررسی نیازهای مالی، تجدید نظر در برنامه‌ها، نظارت بر اجرای فعالیتها و تهیه برنامه، دلالت بر کاربرد برنامه‌ریزی توسه دانشگاهی از سوی آنان دارد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.