خلاصه ماشینی:
"(جدول شماره 5)جدول شماره 5-توزیع درصد افت تحصیلی در میان نمونه مورد بررسی برحسب جنسیت، گروه آموزشی و سهمیه پذیرش(به تصویر صفحه مراجعه شود) مجذور{L K L}محاسبه شده برای موارد عدم مراجعه یا مشمول افت اولیه با توجه به متغیر جنسیت، سهمیه پذیرش و گروه آموزشی، در سطح معنیداری 5 درصد نشان داد که بین متغیر جنسین و میزان مراجعه و عدم مراجعه پذیرفتهشدگان، رابطه معنیداری وجود دارد و عدم مراجعه در میان مردان به طور معنیداری بیش از زنان است، در عین حال بین متغیر سهمیه پذیرش و میزان مراجعه و عدم مراجعه نیز رابطه معنیداری مشاهده میشود و عدم مراجعه در میان پذیرفتهشدگان سهمیههای غیر مناطق(شامل رزمندگان، خانواده شهدا، جانبازان و...
7-جمعبندی و توصیههای کاربردیدر یک جمعبندی کلی از نتایج این طرح، به نکات زیر میتوان اشاره کرد:1-میزان افت در گروه آموزشی علوم پایه، چه به لحاظ افت اولیه قبل از ثبتنام و چه به لحاظ افت در حین تحصیل، شامل ترک تحصیل، اخراج، انصراف، توقف بیش از حد مجاز و میزان مشروطی، نسبت به گروههای آموزشی به مقدار قابل توجهی بیشتر است و این امر، لازم است مورد توجه برنامهریزان درسی مطع تحصیلی آموزش متوسطه قرار گیرد؛چرا که در زمینه تحصیل دانشجویان در آموزش عالی از نحوه برنامهریزی آموزشی و محتوای درسی مقاطع پیشین، بخصوص راهنمایی و متوسطه بیتأثیر نیست و در کنار آن شاید بیعلاقگی به رشتههای علوم پایه در میان جوانان را بتوان به دلایلی چون مبهم بودن آینده شغلی رشتههای این گروه آموزشی، نداشتن جایگاه مشخص در میان رشتههای تحصیلی گوناگون و نداشتن وجهه اجتماعی مطلوب و..."