Skip to main content
فهرست مقالات

سیاست و برنامه های توسعه و پیشرفت آموزش عالی در هند

نویسنده:

مترجم:

(24 صفحه - از 101 تا 124)

کلید واژه های ماشینی : آموزش عالی ،آموزش ،هند ،برنامه ،توسعه ،سیاست ،نظام آموزش عالی ،کشاورزی ،دانشگاه ،آموزش و پرورش ،مؤسسات آموزش عالی ،کمیسیون ،پیشرفت آموزش عالی در هند ،آموزش عالی هند ،برنامه‌های توسعه و پیشرفت آموزش ،نهادهای آموزش عالی ،سیاست و برنامه‌های توسعه ،توسعه آموزش عالی ،نظام آموزش ،بودجه ،نظام آموزش عالی هند ،آموزش عالی کشور ،نظام آموزش عالی کشور ،توسعه نهادهای آموزشی جهت توسعه ،اجتماعی ،پژوهش ،کمیسیون آموزش عالی ،دولت ،توسعه آموزش عالی هند ،تعداد دانشجویان

خلاصه ماشینی:

"نکات عمده آن در مورد دانشگاهها به قرار زیر است:الف)تعداد دانشجویان تمام وقت پذیرفته شده در دانشکده‌ها یا بخشهای دانشگاهی باید با توجه به امکانات آزمایشگاهی، کتابخانه‌ای و سایر تجهیزات و همچنین توانایی سطح علمی این مؤسسات تعیین گردد؛ب)باید در تأسیس دانشگاههای جدید نهایت دقت و توجه به عمل آید و از قبل بودجه کافی برای این منظور اختصاص یابد و از بابت رعایت استانداردهای لازم اطمینان کافی حاصل گردد؛ج)باید به سازمان درسهای دوره‌های تحصیلات تکمیلی و بهبود استانداردهای آموزش و پژوهش در این مقطع توجه خاصی مبذول گردد؛د)باید به سازمان درسهای دوره‌های تحصیلات تکمیلی و بهبود استانداردهای آموزش و پژوهش در این مقطع توجه خاصی مبذول گردد؛د)باید مراکز مطالعات پیشرفته تقویت گردد و تعداد محدودی از مراکز مطالعات پیشرفته اقماری، با رعایت بالاترین استانداردها در زمینه پژوهش و آموزش، به وجود آید؛ه)لازم است تا به طور کلی از پژوهش در دانشگاهها حمایت بیشتری به عمل آید. نمودار 1 رویکرد پویا ساختن بی‌سابقه نظام آموزش عالیمفهوم مساوات بیان سیاست برنامه عملی تحکیم و گسترش نه تنها مساوات برای دسترسی، همچنین برابری در بروندادبرتری توأم با سنخیت تغییر ساختار -دانشکده‌های خودمختار و بخشهای خودمختار-تغییر ساختار درسهای کارشناسی-تربیت معلم-روشهای جدید آموزشکارآیی نحوه افزایش کارآیی نظام آموزشی کشور -عالیترین نهاد آموزش عالی-شورای آموزش عالی ایالتی-برنامه‌ریزی و مدیریت مؤسسات آموزش عالی-اعتباربخشی دانشگاهی و دانشکده‌هها-خود ارزیابی مؤسسات آموزش عالی و معلمانحمایت بیشتر از دانشکده‌های روستائی، قبیله‌ای و زنان، جهت افزایش کیفیت دروندادهای آنها-پانصد دانشکده خودمختار تا سال 1997-(هدف)-صد و سیزده دانشکده خودمختار (مشغول بکار)-بیست و نه دانشکده و یکصد و سی و نه دانشگاه-چهل و پنج دانشکده تربیت مدرس و آموزش 34975 معلم تا 31 مارس 1997 و بازآموزی 373، 7 معلم-حمایت مالی برای خرید رایانه به 2465 دانشکده-باید تشکیل شود."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.