Skip to main content
فهرست مقالات

نقدی بر آزمون انگلیسی کنکور سراسری کشور در سال 1365

نویسنده:

ISC (12 صفحه - از 80 تا 91)

کلید واژه های ماشینی : آزمون، گزینه، درک خواندن، واژگان، دستوری، آزمون انگلیسی کنکور سراسری کشور، متن، زبان، سئوالات درک خواندن بیش، کاربرد

خلاصه ماشینی:

"الف:سئوال مربوط به ساخت جمله تبعی‌ به تصویر صفحه مراجعه شود ب:سئوال مربوط به کاربرد عبارت معین کامل‌ به تصویر صفحه مراجعه شود ج:سئوال مربوط به کاربرد واژگان نیمه‌فنی‌ به تصویر صفحه مراجعه شود صرفنظر از اشکال کلی واحدهای آزمون اغلب آنها نارسائی‌های فردی به شرح زیر دارند: 1-سئوالات 168، 185، 190، با توجه به متن پایه ناقص هر یک می‌توانند دو جواب صحیح داشته باشند. در زمینه درک خوانده نکات زیر باید مورد توجه قرار گیرند: 1-محتوای متن انتخابی نباید از نوع اطلاعات عمومی باشد تا امتحان دهنده بتواند بدون فهم یا با استفاده از دانش عمومی خود گزینه صحیح را حدس بزند و این بدان معنی است که واحدهای آزمون نباید مستقل از متن 8 عمل کنند. مثلا به سئوال 199 که در زیر آورده می‌شود توجه فرمائید: به تصویر صفحه مراجعه شود در این سئوالات امتحان دهنده بهیچوجه نیاز ندارد بداند متن اصلی چه بوده است و تنها با کمی اطلاعات تاریخی می‌تواند تشخیص دهد که گزینه اول صحیص است. پیشنهادات با توجه به اینکه هدف از آموزش زبان خارجی در ایران بطور کلی کسب مهارت در خواندن است و بیشتر کاربرد زبان و بهره‌گیری از منابع و مآخذ خارجی مطمح نظر است 17 ، و از طرفی اگر تنها 40 سئوال در آزمون باید گنجانده شود در این صورت انواع و توزیع سئوالات کنکور سراسری به شرح زیر پیشنهاد می‌شود: الف در بخش درک خواندن 13 سئوال در چهار متن(دو متن بزرگتر و دو متن کوچکتر) طرح گردد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.