Skip to main content
فهرست مقالات

تجزیه و تحلیل متدهای هزینه یابی جذبی و متغیر

نویسنده:

ISC (28 صفحه - از 47 تا 74)

کلید واژه های ماشینی : روش هزینه‌یابی جذبی، روش هزینه‌یابی متغیر، هزینه‌های سربار ثابت کارخانه، هزینه‌یابی جذبی و متغیر، متغیر، صورتحساب سود و زیان، روش هزینه، قیمت تمام‌شده موجودی کالا، روش هزینه‌یابی متغیر سربار ثابت، سود، تولید، روش، تحلیل متدهای هزینه‌یابی جذبی، محصول، قیمت تمام‌شده، هزینه‌های سربار ثابت کارخانه دوره، صورتحساب سود و زیان روش، فروش، روش هزینه‌یابی متغیر هزینه سربار، هزینه‌یابی متغیر هزینه سربار ثابت، هزینه‌یابی متغیر سربار ثابت کارخانه، روش هزینه‌یابی جذبی هزینه‌های سربار، روش جذبی، قیمت تمام‌شده محصول، یابی جذبی، حسابداران، متغیر جانشین روش هزینه‌یابی جذبی، متغیر هزینه سربار ثابت کارخانه، صورتحساب سود و زیان نشان، روش هزینه‌یابی متغیر جانشین روش

خلاصه ماشینی: "به منظور روشن شدن مطلب مربوط به تطابق روش هزینه یابی متغیر و رابطه بین تولید- هزینه-سود، به اطلاعات زیر که خلاصه مثال‌های قبل است توجه فرمائید: اطلاعات/p-s/p s/p>s تعداد تولید/000/15 عدد/000/15 عدد/000/15 عدد تعداد فروش 000/15 عدد/000/10 عدد/000/20 عدد قیمت فروش هر واحد محصول/60 ریال/60 ریال/60 ریال هزینه‌های متغیر هر واحد محصول 24 ریال/24 ریال/24 ریال جمع کل هزینه‌های ثابت تولیدی 000/450 ریال/000/450 ریال/000/450 ریال‌ به تصویر صفحه مراجعه شود وقتی که تعداد تولید و تعداد فروش برابر با 000/15 عدد باشد تعداد فروش معادل 500/2 عدد بیش از نقطه سر بسر می‌باشد، با توجه به این که حاشیه فروش هر عدد محصول 36 ریال است سود ناخالص برابر مبلغ 000/90 ریال می‌گردد که این عینا همان مبلغی است که در سیستم هزینه یابی متغیر هم گزارش شده است. بنابراین در مورد مثال بالا وقتی که تعداد تولید برابر، بزرگتر، و یا کوچکتر از تعداد فروش باشد میزان سود ناخالص بترتیب برابر با 000/90 به تصویر صفحه مراجعه شود (هزینه‌های سربار+هزینه‌های متغیر)-قیمت فروش هر واحد-سود ناخالص ثابت تولیدی تولیدی ریال 6(ریال 30+24 ریال)-60 ریال-سود ناخالص از مجموع مطالب بالا می‌توان نتیجه‌گیری زیر را نوشت: نتیجه 5-فرق‌های عمده روش هزینه یابی جذبی و متغیر در ارتباط با تجزیه و تحلیل هزینه -تولید-سود بقرار زیرند: الف)روش هزینه یابی متغیر فقط دارای یک نقطه سر بسر است، ولی روش هزینه یابی جذبی یک نقطه سر بسر مشخصی ندارد و ترکیبات مختلفی از فروش و تولید می‌توانند سود ناخالص صفر را ایجاد نمایند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.