Skip to main content
فهرست مقالات

بررسی و ارزیابی وضع موجود کتابخانه های آموزشگاهی شهر شیراز

نویسنده:

ISC (30 صفحه - از 143 تا 172)

خلاصه ماشینی:

"خلاصه امروزه نقش کتابخانه‌های آموزشگاهی و مراکز چند رسانه‌ای مدارس در تقویت پایه‌های آموزشی جامعه استفاده کننده و شکوفائی استعدادها و خلاقیت‌های نسل نوجوان جای هیچ‌گونه شک و تردیدی برای دست اندرکاران و صاحبان امر آموزش و پرورش باقی نگذاشته است. 2. هدف و موضوع تحقیق با عنایت به نقش و اهمیت کتابخانه‌های آموزشگاهی به عنوان سر حلقه شبکه‌های چند رسانه‌ای و اطلاع رسان در امر شکوفائی استعدادها، خلاقیت‌ها، ایجاد عادت به مطالعه، بالا بردن سطح سواد دانش‌آموزان و نیز کیفیت آموزش در مدارس، هدف تحقیق حاضر تعیین وضعیت، موقعیت و ارزیابی کیفی این مراکز در شهر شیراز و مقایسه‌ای اجمالی با بعضی از جنبه‌های کتابخانه‌های آموزشگاهی در استرالیا و آمریکا و در نهایت ارائه پیشنهاداتی چند در بالا بردن کارآئی و بهسازی آنها می‌باشد. نظام آموزشی ما در آموزش و پرورش باید کوشش کند که به این‌ جمعیت یک دوره کوتاه مدت علوم کتابداری و اطلاع رسانی ارائه دهد تا حداکثر اطلاعات لازم برای اداره این گونه کتابخانه‌ها به آنان داده شود. 5. حجم مجموعه مجموعه کتابخانه‌های کودکان و آموزشگاهی نسبت به سایر انواع کتابخانه‌ها کوچک است و باید نستبی منطقی بین جامعه مراجعه کننده به کتابخانه و میزان مواد اطلاعاتی و ارجاعی‌ مورد استفاده در کتابخانه وجود داشته باشد. البته علل کمبود منابع را بیشتر باید متوجه کمی بودجه، تعداد اندک مواد مناسب نوشته شده برای سن و سال این نونهالان، کم بها دادن به نقش این گونه نمودار 2 تحصیلات رسمی کتابداری مسئولان کتابخانه‌ها به تصویر صفحه مراجعه شود مراکز در حصول به اهداف آموزشی و تربیتی مدرسه دانست."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.