Skip to main content
فهرست مقالات

بررسی تأثیر جنسیت متقاضی شغل بر نگرش دانشجویان دانشگاه

نویسنده:

ISC (18 صفحه - از 21 تا 38)

کلید واژه های ماشینی : بررسی تأثیر جنسیت متقاضی شغل ،جنسیت متقاضی شغل ،دانشجویان ،متقاضی شغل ،ارزیابی ،تأثیر عامل جنسیت متقاضی شغل ،مرد متقاضی شغل ،بررسی تأثیر عامل جنسیت متقاضی ،زن ،ارزیابی زن و مرد متقاضی ،زن متقاضی شغل ،ارزیابی دانشجویان ،نگرش ،مرد متقاضی شغل تفاوت ،مرد ،مرد متقاضی شغل ارزیابی ،زن و مرد متقاضی ،تاریخچه ،مرد متقاضی شغل مورد ارزیابی ،پژوهش ،تاریخچه زن متقاضی شغل ،شغل بر نگرش دانشجویان ،ارزیابی دانشجویان تأثیر معنادار ،نگرش دانشجویان دانشگاه ،پرسشنامه ،ارزیابی دانشجویان دانشگاه دانشگاه ،جنسیت متقاضی شغل تفاوت ،ارزیابی دانشجویان مجرد و متأهل ،جنسیت متقاضی شغل و وضعیت ،شغل بر ارزیابی دانشجویان

خلاصه ماشینی:

"نتایج این تحلیل نشان داد که تنها در عامل وضعیت ظاهری-شخصیتی، ارزیابی دانشجویان در مورد اثر اصلی جنسیت متقاضی شغل تفاوت معنادار وجود دارد(جدول 2). (37/137-X زن و 78/134-X مرد) همین تحلیل به طور مجزا در مورد چهار عامل موجود در پرسشنامه نیز به عمل آمد، که در عامل وضعیت ظاهری-شخصیتی تنها متغیر جنسیت متقاضی شغل به عنوان اثر اصلی تحلیل واریانس در ارزیابی دانشجویان تأثیر معنادار دارد. در بررسی عوامل چهارگانه نتایج نشان داد که در عامل توانایی-انگیزش اثر اصلی متغیر رشته دانشگاهی و جنسیت متقاضی شغل و همچنین تعامل این دو متغیر تفاوت معناداری در ارزیابی دانشجویان ندارد. (جدول 8) در رابطه با عامل معلومات-مهارت نتایج نشان داد که دو متغیر رشته دانشگاهی و جنسیت متقاضی شغل به عنوان اثر اصلی ارزیابی دانشجویان تأثیر معنادار ندارد و تنها تأثیر تعاملی این دو متغیر است که بر ارزیابی دانشجویان از متقاضی شغل اثر دارد(جدول شماره 8). تجزیه و تحلیل اطلاعات در چهار عامل مورد بحث(توانایی-انگیزش، وضع ظاهری-شخصیتی، روابط اجتماعی و مهارت-معلومات)نشان داد که تنها در عامل وضع ظاهری-شخصیتی بین ارزیابی از زن و مرد متقاضی شغل به وسیله دانشجویان تفاوت معنادار وجود دارد. تحلیل داده‌ها با توجه به متغیرهای دیگر پژوهش(وضعیت تأهل، اشتغال و رشته تحصیلی دانشحویان)نشان داد که جنسیت متقاضی شغل بر نحوه ارزیابی دانشجویان مجرد و متأهل و همچنن بر رشته‌های تخصیلی مختلف تأثیر دارد. بررسی مربوط به چهار عامل مورد پژوهش نشان داد که تنها در عامل وضع ظاهری- شخصیتی تفاوت معناداری بین ارزیابی دانشجویان با توجه به وضعیت تأهل، اشتغال و رشته تحصیلی وجود دارد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.