Skip to main content
فهرست مقالات

نظریه متغیر گزینی فراگیری زبان

نویسنده: ؛

بهار 1378 - شماره 28 (16 صفحه - از 67 تا 82)

کلیدواژه ها : متغیر گزینی ،فراگیری زبان ،تثبیت متغیرهای فراگیری زبان ،مغز و دستور زبان همگانی

کلید واژه های ماشینی : دستور زبان همگانی ،فراگیری زبان ،دستور زبان ،دستور زبان زایشی ،زبانی محیط کودک تثبیت ،دستور زبان زایشی چامسکی ،اصول دستور زبان همگانی ،چامسکی ،متغیرهای اصول دستور زبان ،مغز انسان ،چامسکی دستور زبان زایشی ،شکل منطقی فراگیری زبان ،چامسکی در ساخت‌های نحوی ،زایشی ،دستور زبان جهانی ،اصول دستور زبان ،اصول دستور زبان جهانی ،نظریه متغیر ،طرح دستور زبان زایشی ،منطقی فراگیری زبان ،چامسکی دستور زبان ،توانش زبانی ،متغیرهای دستور زبان جهانی ،زبان خاصی ،ساخت‌های نحوی ،زبان فارسی ،نظریه حاکمیت ،دستور زبان گشتاری ،زبان انسان ،اطلاعات زبانی

نظریه متغیر گزینی فراگیری زبان در جهت حل مشکل منطقی فراگیری زبان گام برمی‌دارد.کودک با اطلاعات زبانی اندکی که از محیط دریافت می‌کند، زبان مادری خود را در مدت بسیار کوتاهی می‌آموزد و بالقوه قادر است تعداد بسیار زیادی جمله تولید کند.این پدیده را مسأله منطقی فراگیری زبان می‌گویند.راه حل مسأله یاد شده در پذیرش وجود یک نظام جهانی در مغز انسان است.نام دیگر این نظام دستور زبان همگانی است. دستور زبان همگانی جزء لاینفک مغز انسان است و مختص اوست.دستور زبان همگانی دارای اصولی است که در تمام زبانهای انسانها مشترکند.اصول جهانی دستور زبان همگانی با متغیرهایی همراه هستند.متغیرها طبق داده‌های زبانی محیط کودک تثبیت می‌شوند و سبب اختلاف ظاهری بین زبانها می‌گردند.فراگیری یک زبان خاص به معنای تثبیت کلیه متغیرهای اصول دستور زبان همگانی است.

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.