Skip to main content
فهرست مقالات

مقایسه خود ادراکی دانش آموزان عادی، تیز هوش مدارس تیز هوشان و دانش آموزان تیز هوش مدارس عادی

نویسنده: ؛ ؛

پاييز 1381 - شماره 36 علمی-پژوهشی (وزارت علوم) (12 صفحه - از 1 تا 12)

کلیدواژه ها : خود ادراکی ،دانش‌آموزان تیز هوش ،دانش‌آموزان عادی ،نوع مدرسه

کلید واژه های ماشینی : هوشان مدارس تیز هوشان ،تیز هوش ،دانش‌آموزان تیز هوش مدارس ،هوشان مدارس تیز ،تیز ،تیز هوش مدارس ،دانش‌آموزان تیز هوش ،مدارس تیز هوشان ،هوش مدارس عادی ،ادراکی ،تیزهوشان ،مدارس عادی ،هوش مدارس ،مدارس تیز ،عادی ،دانش‌آموزان عادی ،سطح دشواری تکلیف ،دانش‌آموزان تیزهوش مدارس تیزهوشان ،دانش‌آموزان تیز ،تیزهوشان مدارس عادی ،عامل سطح دشواری تکلیف ،تیزهوش مدارس تیزهوشان ،ادراکی دانش‌آموزان ،سطح دشواری ،آزمون هوشی ،دشواری تکلیف و شانس ،تیزهوشان مدارس ،شانس ،نمرات سه گروه ،دانش‌آموزان با سطح

هدف از تحقیق حاضر، بررسی تأثیر نوع مدرسه بر خود ادراکی دانش‌آموزان با سطوح مختلف هوشی است.تحقیقات نشان داده‌اند، سطح عملکرد و ساختار مدرسه‌ای که دانش‌آموزان در آن مشغول به تحصیل‌اند؛تأثیر بسزایی بر خود ادراکی آنان دارد.به همین لحاظ، از مسایلی که دست اندرکاران نظام تعلیم و تربیت، در هر جامعه، با آن مواجه هستند، این است که آیا باید دانش‌آموزان سطوح مختلف را در مدارس جداگانه طبقه‌بندی کنند؟و در صورتی که چنین جداسازیهایی صورت گیرد.این تفکیک چه تأثیری بر خود ادارکی دانش‌آموزان دارد؟به منظور دستیابی به هدف فوق، 455 نفر از دانش‌آموزان دختر و پسر مقطع راهنمایی از مدارس عادی و تیز هوشان مدارس تیز هوشان، دسته‌ندی شدند.سپس با استفاده از پرسشنامه خود ادراکی، عامل موفقیت و عدم موفقیته‌خیر، 1369)خود ادراکی سه گروه مورد مقایسه قرار گرفت.یافته‌های پژوهش نشان داد که از نظر عوامل کوشش، سطح دشواری تکلیف و شانس میان سه گروه تفاوت معنی‌دار وجود دارد.ولی از نظر عامل توانایی، سه گروه ادراک مشابه‌ای داشته‌اند. تفاوتهای یاد شده، در ابعاد مختلف درونی، بیرونی و پایدار و ناپایدار نیز بررسی شد.

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.