Skip to main content
فهرست مقالات

تحلیل نیازهای گفتمانی و صوری دانشجویان روانشناسی و جامعه شناسی

نویسنده:

علمی-پژوهشی (وزارت علوم)/ISC (1 صفحه - از 165 تا 165)

کلید واژه های ماشینی : روانشناسی ،تحلیل نیازهای گفتمانی ،صوری دانشجویان ،جامعه‌شناسی ،انگلیسی ،کتاب‌های زبان تخصصی ،پاراگراف انتخاب‌شده از کتاب‌ها ،دانشگاه ،مهرنوش فخارزاده دانشگاه اصفهان دانشگاه ،چکیده ،تحلیل آماری اطلاعات نشان ،کتاب‌های انگلیسی تخصصی ،ارایه واحدهای زبان تخصصی ،نیازهای گفتمانی بیانی ،رشته‌های دانشگاهی ارایه ،کلامی ،متون روانشناسی و نقش‌های ،مجلات تخصصی نشان ،پرسش ،دانشگاه اصفهان دانشگاه هرمزگان ،گفتمانی سازگار با نیازهای دانشجویان ،کتب و مجلات انگلیسی ،کتاب‌ها و مجلات تخصصی ،آموزش زبان به دانشجویان ،نقش‌های ،انتخاب ،زبان تخصصی و تحلیل ،سمت ،عنوان انگلیسی با اهداف ،حسن تحریریان مهرنوش فخارزاده دانشگاه

خلاصه ماشینی:

"هدف اصلی از این تحقیق یافتن پاسخ‌هایی برای دو پرسش زیر است:الف)نیازهای گفتمانی بیانی-کلامی و صوری دانشجویان روانشناسی و جامعه‌شناسی چه هستند؟ب)مواد آموزشی که توسط سمت برای آموزش زبان تحصصی برای این دو رشته تهیه و تدوین شده، تا چه حد پاسخگوی نیازهای این دانشجویان است؟به منظور پاسخگویی به پرسش‌های فوق چهارصد و هشتاد پاراگراف به صورت اتفاقی از کتب و مجلات انگلیسی و تخصصی در رشته‌های روانشناسی و جامعه‌شناسی از یک سو و همین تعداد از کتاب‌های زبان تخصصی«سمت»از سوی دیگر انتخاب شد. تحلیل دویست و چهل پاراگراف انتخاب شده از کتاب‌ها و مجلات تخصصی نشان داد که نقش های توضیحی، تعریفی و دستور العملی بیشترین میزان فراوانی را در متون روانشناسی و نقش‌های توضیحی و تعریفی و آماده‌سازی متداولترین نقش‌های متون جامعه‌شناسی بودند. در خصوص دومین پرسش تحقیق، مقایسه میزان فراوانی نقش‌ها در روانشناسی و جامعه‌شناسی با نقش‌های مشاهده شده در پاراگراف‌های انتخاب شده از کتاب‌های«سمت»نشان داد که هیچ یک از کتاب‌های انگلیسی تخصصی(کتاب‌های زبان تخصصی برای دانشجویان روان‌شناسی و جامعه‌شناسی)از لحاظ گفتمانی سازگار با نیازهای دانشجویان این دو رشته نمی‌باشند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.