چکیده:
درک مطلب شنیداری در زبان خارجی فرایندی پیچیده و مشکل است و در رشد و توانش زبان خارجی بسیار اهمیت دارد.دانشآموزان هنگام گوش دادن ممکن است از فرایندهای کل به جزء و یا برعکس از جزء به کل استفاده کنند که به ترتیب از دانش زبانی یا دانش پیشین خود بهره میبرند.آشنایی با محتوای متن و هدف میتواند در کار درک مطلب مؤثر و مفید واقع شود.معلمان باید به زبانآموزان کمک کنند،از راهبردهای لازم برای گوش داده بهره بگیرند و روند پردازش برای آموزش این مهارت را به کار برند تا به طور موفق عمل کنند.چون این روش به آنها کمک میکند گوش دادن را بهتر بیاموزند.دانش لازم برای این موضوع را در خود به وجود آوردند و از راهبردهای مفید و مؤثر برای درک شنیداری بهره بگیرند.نه تنها توان استفاده از این مهارت را به دست آورند،بلکه با گوش دادن، صحبت کردن را هم فرا گیرند و از شنیدن و بیان زبان لذت ببرند
خلاصه ماشینی:
"دانشآموزان هنگام گوش دادن ممکن است از فرایندهای کل به جزء و یا برعکس از جزء به کل استفاده کنند که به ترتیب از دانش زبانی یا دانش پیشین خود بهره میبرند.
آشنایی با محتوای متن و هدف میتواند در کار درک مطلب مؤثر و مفید واقع شود.
معلمان باید به زبانآموزان کمک کنند،از راهبردهای لازم برای گوش داده بهره بگیرند و روند پردازش برای آموزش این مهارت را به کار برند تا به طور موفق عمل کنند.
چون این روش به آنها کمک میکند گوش دادن را بهتر بیاموزند.
دانش لازم برای این موضوع را در خود به وجود آوردند و از راهبردهای مفید و مؤثر برای درک شنیداری بهره بگیرند.
نه تنها توان استفاده از این مهارت را به دست آورند،بلکه با گوش دادن، صحبت کردن را هم فرا گیرند و از شنیدن و بیان زبان لذت ببرند کلیدواژهها: گوش دادن،درک مطلب،یادگیرنده،زبانآموز (به تصویر صفحه مراجعه شود)"