Skip to main content
فهرست مقالات

بحث های مربوط به پژوهش در زمینه یادگیری از طریق رسانه ها در آمریکای شمالی

نویسنده:

مترجم:

علمی-پژوهشی (وزارت علوم) (18 صفحه - از 68 تا 85)

کلید واژه های ماشینی : رسانه‌ها ،زمینۀ یادگیری از طریق رسانه‌ها ،پژوهشهای ،انگیزش ،کامپیوتر ،مهارتهای ،نظریۀ ،پژوهش در زمینه یادگیری ،دانش‌آموز ،سالومون ،نگرش ،پرورش مهارت‌های شناختی ،انتقال ،مهارت‌های شناختی ،ویژگیهای رسانه‌ها ،مقایسه ،رسانه‌ها موجب پرورش مهارتهای شناختی ،اقتصادی ،پژوهش‌های مربوط به مقایسه رسانه‌ها ،تفاوت ،شواهد ،روش آموزشی ،نظریه‌های شناختی انگیزش ،کامپیوتر موجبات پرورش مهارت‌های شناختی ،تأثیر ،پژوهشهای مربوط به رسانه‌ها ،نظریه‌های شناختی جدید یادگیری ،مطالعات ،فعالیت ،انتقال اطلاعات

خلاصه ماشینی:

"بحث‌های مربوط به پژوهش در زمینۀ یادگیری از طریق رسانه‌ها در امریکای شمالی{P*P} North American Disputes About Research on Learning From Media ریچاردئی. اغلب بررسی‌های انجام شده در زمینۀ پژوهشهای مربوط به رسانه‌ها که در آنها از شیوۀ فراتحلیلی استفاده شده است مبین نوعی مزیت {P(1)- Clark P} {P(2)- Levie and Dickie P} {P(3)- Schramm P} {P(4)- meta-analytic P} {P(5)- James Kulik P} یادگیری با رسانه‌های«جدیدتر»است که چنانچه با شیوه‌های«سنتی»(ارائۀ موضوع به وسیله آموزگار)مقایسه شود،حدود نصف یک انحراف استاندارد را در عملکرد آزمون نهایی نمایان می‌کند. از طرف دیگر پژوهشگران طرفدار نظریۀ«ضعف رسانه‌ها»ادعا می‌کنند که مهارتهای شناختی ناشی از«ویژگیهای منحصر به فرد»و شناخته شده را می‌توان از طریق رسانه‌های دیگر یا سایر ویژگیهای رسانه‌ها به دست آورد و پردازش اطلاعات به این صورت ممکن است حتی برای یادگیری و انتقال نیز کافی نباشد. {P(1)- logo P} {P(2)- Perkins P} {P(3)- Clements & Gullo P} نتیجه‌گیری از نظریه‌های مربوط به ویژگیها به‌طورکلی به‌نظر می‌رسد که شکل‌های نمادین رسانه‌ها و فعالیتهای کامپیوتری ممکن است بر پرورش مهارت تأثیر داشته باشد اما تأثیر آنها لزوما منحصر به فرد نیست و به آسانی هم قابل انتقال نمی‌باشد. نویسندگان مقاله چنین نتیجه‌گیری می‌کنند که مزایای اولیۀ استفاده از رسانه‌های الکترونیکی جدید از قبیل کامپیوتر،تلویزیون و دیسک‌های ویدیویی برای تدریس ممکن است از نظر اقتصادی مهم باشد اما از نظر روانی چنین نیست بدین‌معنا که آنها تحت شرایط خاصی یادگیری را سریع‌تر و ارزان‌تر می‌کنند ولی از نظر مزایای منحصر به فرد یادگیری،هیچ رسانه‌ای نسبت به رسانۀ دیگر برتری ندارد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.