Skip to main content
فهرست مقالات

نقد و معرفی کتاب

علمی-پژوهشی (وزارت علوم)/ISC (13 صفحه - از 126 تا 138)

کلید واژه های ماشینی : کودکان، روانی، کتاب، موسیقی، MMPI، روان‌شناسی، کودکان استثنایی، نوجوانان، اختلالهای روانی، سالمندان

خلاصه ماشینی:

"بنا به نظر مترجم این اثر که توسط نویسنده‌ای صاحب‌نظر در زمینۀ نگرش و رفتار تألیف شده است،ازیک‌سو،از زمینه‌ای جالب و محتوایی غنی برخوردار است؛و ازسوی‌دیگر،دارای سبک نگارشی روان و جذاب در معرفی نظریه‌های گوناگون در مورد تبیین کاربرد نگارش برای پیش‌بینی رفتار است. در این کتاب مؤلف سعی کرده است تا حد امکان و به سادگی اصول پدیده‌های روانی-اجتماعی مورد بحث در علوم انسانی امروز و رابطۀ آنها را با شخصیت مطرح سازد و اطلاعاتی اساسی برای کسانی که به‌نحوی با زندگی اجتماعی در ارتباط هستند و در امور آکادمیک دست‌اندرکارند فراهم آورد. این کتاب شامل مطالب زیر است: دربارۀ WHO ؛درآمدی بر ترجمۀ کتاب؛ پیشگفتار؛مقدمه؛تذکراتی دربارۀ رده‌های منتخب در طبقه‌بندی اختلالهای روانی و رفتاری در ICD-10 ؛فهرست طبقه‌ها؛ توصیفهای بالینی و رهنمودهای تشخیصی؛ پیوست-سایر اختلالها در ICD-10 که اغلب همراه با اختلالهای روانی و رفتاری ظاهر می‌شوند؛فهرست پژوهشگران اصلی؛ راهنمای موضوعی. این کتاب شامل سیزده فصل است که عناوین آنها عبارتند از:مسئولیت چیست؟؛ تکامل مسئولیت در کودک؛اهمیت تصمیم‌گیری؛مرحلۀ گذر از بازی به کار؛ موانع موجود در آموزش مسئولیت‌پذیری به کودکان؛احساس تنفر:چگونه در والدین رشد می‌کند و بر کودکان اثر می‌گذارد؛هنگامی‌که بزرگترها می‌خواهند کودکان مسئولیت‌پذیر باشند،آنان چگونه پاسخ می‌دهند؛چگونه کودکان،احساسات سایرین را جریحه‌دار می‌کنند و در این مورد چه باید کرد؟؛والدین، الگوی مسئولیت‌پذیری به حساب می‌آیند؛تا چه حد می‌توان منطقا از کودکان انتظار داشت؛چگونه مسئولیت را به کودکان آموزش دهیم؛مشکلات کودک در مدرسه؛چه زمانی می‌توان گفت که کودکان مسئول بار آمده‌اند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.