Skip to main content
فهرست مقالات

چکیده پایان نامه های کارشناسی ارشد و دکتری

علمی-پژوهشی (وزارت علوم)/ISC (9 صفحه - از 94 تا 102)

کلید واژه های ماشینی : درمان، میگرن، کودکان، کودکان عادی تفاوت معنادار، پژوهش، نارساییهای ویژه یادگیری و کودکان، استاد، آزمون، روان‌شناسی، خانواده

خلاصه ماشینی:

"این پژوهش،کارآمدی دو دسته از مداخلات رفتاری-شناختی یعنی آموزش تن آرامی عضلانی تدریجی همراه با مراقبه و حساسیت‌زدایی منظم تصویری از طریق سرمشق‌گیری را برای کاهش اثرات جانبی شرطی شده و روانی،و نیز اثرات آنها روی بهبود پاسخ‌های مقابله مورد بررسی قرار داد. در وهلۀ سوم،نتایج به دست آمده از بررسی رابطۀ بین مؤلفه‌های شخصیتی با موفق بودن یا نبوده شیوه‌های درمانگری نشان می‌دهند،زنان میگرنی که واجد متشکله‌های عمیق اضطرابی باشند و شدت ناارزنده‌سازیهای آنان در حدی است که میل و علاقه به خویشتن در آنان به نازلترین سطح کاهش می‌یابد به روش تنش‌زدایی تدریجی همراه با پسخوراند زیستی حرارتی جواب مثبت نمی‌دهند و زنان میگرنی که سطح بهنجار هوش عمومی،اعتقاد به روش‌های سنتی درمانگری،و میل به بهبود خویشتن همراه با ایفای نقش یک حامی در چارچوب روابط خانوادگی هستند،بی‌آنکه چشم‌داشت کمتری به دریافت هم احساسی از سوی دیگری داشته باشند دارای زمینه مساعدی برای احراز موفقیت در دارو درمانگری هستند. نتایج حاصل در مورد فرضیه‌های اول تا چهارم نشان می‌دهند که میان فراخنای توجه،توجه انتخابی،توجه بینایی،و توجه شنوایی کودکان عادی و مبتلا به نارساییهای ویژه یادگیری تفاوت معنادار وجود دارد و فراخنای توجه کودکان با اختلال یادگیری،کوتاهتر از کودکان عادی و همچنین توجه انتخابی،توجه بینایی و توجه شنوایی این کودکان در مقایسه با کودکان عادی دچار کاستیهایی است. در این {P(1)- conduct disorder P} بررسی از میان مدارس مناطق 4،5،12 و 19 آموزش و پرورش شهر تهران،تعداد 244 آموزشگاه انتخاب و در آنها تعداد 943 دانش‌آموز که دست‌کم یکی از نشانه‌های پانزده‌گانۀ اختلال رفتار ارتباطی مندرج در چهارمین مجموعۀ تشخیصی و آماری انجمن روان‌پزشکی امریکا (DSM-IV) را از خود نشان داده بودند،شناسایی شدند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.