Skip to main content
فهرست مقالات

تحول استدلال جامعه پسندانه کودکان و نوجوانان 5 تا 15 ساله

نویسنده:

علمی-پژوهشی (وزارت علوم)/ISC (12 صفحه - از 30 تا 41)

هدف از پژوهش حاضر بررسی تاثیر شرایط فرهنگی و اجتماعی بر تحول استدلال جامعه پسندانه است. بدین منظور 330 نفر از کودکان و نوجوانان 5تا15 ساله به طور تصادفی از مدارس تهران انتخاب شدند و به وسیله یکی از معماهای آیزنبرگ مورد آزمون قرار گرفتند. نتایج به دست آمده نشان داد که نوع استدلال جامعه پسندانه کودکان در هر مرحله سنی از لحاظ کیفی نسبت به مراحل قبل متفاوت است. همچنین الگوی تحول استدلال جامعه پسندانه آزمودنی های مورد مطالعه با الگوی تحولی ارایه شده توسط آیزنبرگ تقریبا تطابق دارد

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.