Skip to main content
فهرست مقالات

گزارش/ صدای یارا: خط مشاوره تلفنی انجمن حمایت از حقوق کودکان ایران

نویسنده:

ISC (20 صفحه - از 303 تا 322)

کلید واژه های ماشینی : کودکان، صدای یارا، کودکان و نوجوانان، خط مشاوره تلفنی انجمن حمایت، تماس، والدین، خطوط تلفنی، سنی، مادران، دختران

خلاصه ماشینی:

"بازنگریهای جمعی،بررسی مشکلات مطرح شده از جانب تماس‌ گیرندگان،به روز کردن یافته‌ها و دانش داوطلبان،همکاری جمعی را شدت بخشیده است و انتظار می‌رود که عشق به کودکان و نوجوانان و تلاش بی‌پایانشان برای هرچه بهتر شدن‌ زندگی آنان،گروه صدای یارا را به موفقیتهای چشمگیری برای ارائهء خدمات مشاوره‌ای تلفنی‌ نایل کند و زمینه‌های مساعدی را برای تداوم این مجموعه فراهم آورد. مشکلات مطرح شده از طرف والدین در چهار مقطع سنی فصل*2-0 سال*6-3 سال*12-7*18-13*جمع‌ بهار 80 فراوانی*26*124*90*60*300 درصد*66/8*33/41*30*20*100 بهار 81 فراوانی*40*203*186*157*586 درصد*8/6*6/34*8/31*8/26*100 آنچه از طرف والدین،مخصوصا مادران در رابطه با فرزندان زیر دو سال خود مطرح‌ شده است نشان دهندهء عدم آگاهی آنان ار مسائل رشد و خصوصیات کودکان در این مرحله‌ سنی بوده است و به همین دلیل با کودک خود درست رفتار نمی‌کرده‌اند و از آنان توقع بیش از حد داشته‌اند. مشکلات مطرح شده شامل موارد زیر بوده است: دیدار شدن شبانهء کودک برای خوردن شیر و گله مادران از پی خوابیهای شبانه گریهء زیاد،جیغ زدن،در جمع گریه کردن عدم توجه به خطر درگیری و ناسازگاری با کودکان همسن خود پرخاشگری و عصبی بودن کودکان عدم آگاهی از نحوهء درست تغذیه کودک که در مواردی حتی منجر به سوءتغذیه نیز شده‌ است. نتیجه‌گیری مسائل و مشکلات مطرح شده با صدای یارا،چه از طرف والدین و چه از طرف خود کودکان و نوجوانان نشان دهندهء مشکلات و کمبودهایی است که در جامعه وجود دارد و نیاز به تغییر و رفع آنها احساس می‌شود."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.