Skip to main content
فهرست مقالات

اثر تغییرات الگوی مصرف در تجارت برنج

نویسنده: ؛

تابستان 1368 - شماره 1 (12 صفحه - از 110 تا 121)

کلید واژه های ماشینی : الگوی مصرف در تجارت ،کاهش تمایل مصرف برنج ،تغییرات الگوی مصرف ،مصرف برنج ،مزیت نسبی ،تولید برنج ،مزیت نسبی در تولید ،تجارت برنج ،شناخت اهمیت تغییرات الگوی مصرف ،الگوی مصرف ،قیمت برنج ،کاهش واردات برنج ،کننده برنج ،منحنی امکانات تولید ،افزایش شدید قیمت برنج ،تمایل شدید به مصرف ،واردات برنج ،افزایش تولید ،الگوی مصرف برنج ،هزینه‌های تولید ،تولید سرانه ،مصرف سرانه ،برنج در ایران ،صادر کننده برنج ،اهمیت در بودجه هر ،هزینه‌های تولید برنج ،اهمیت کشاورزی ،جمهوری اسلامی ایران ،عوامل تولید ،موقعیت منحنی امکانات تولید

اهمیت کشاورزی در برنامه‌های توسعه اقتصادی دولت جمهوری اسلامی ایران، از یک طرف، و تامین نیازهای غذایی اساسی مردم، از جمله برنج، از طرف دیگر، ضرورت بررسی- ها و تحلیلهای اقتصادی در ابعاد و جنبه‌های مختلف تولید، مصرف و تجارت این محصول را ایجاب می‌کند.هدف مقاله، شناخت اهمیت تغییرات الگوی مصرف در تجارت این محصول پر اهمیت در بودجه هر خانوار ایرانی است.به منظور کاهش واردات برنج، نه تنها باید اقداماتی در جهت افزایش تولید از طریق روشهای اشاره شده صورت گیرد، بلکه باید اقداماتی در جهت کاهش تمایل مصرف برنج، یا به عبارت دیگر، غلبه بر پدیدهتقاضای معکوسدر تجارت برنج نیز صورت گیرد.در غیر این صورت، کشور ما همچنان یک وارد کننده برنج، حتی با روند صعودی، باقی خواهد ماند.

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.