Skip to main content
فهرست مقالات

بررسی: میزان شیوع اختلالات روانی- رفتاری ذر دانش آموزان شاهد و غیر شاهد مدارس ابتدائی شاهد اهواز

نویسنده: ؛ ؛

تابستان 1370 - شماره 7 و 8 (11 صفحه - از 12 تا 22)

کلید واژه های ماشینی : میزان شیوع ،میزان شیوع اختلالات روانی ،میزان شیوع اختلالات نوروتیک ،میزان شیوع اختلالات ،اختلالات نوروتیک و اختلالات رفتار ،اختلالات رفتار ایذایی ،میزان شیوع مشکلات روانی ،دانش‌آموزان شاهد و غیر شاهد ،مقایسه با اختلالات نوروتیک ،اختلالات روانی ،معلمین مدارس ابتدایی شاهد ،شیوع اختلالات رفتار ایذایی ،نوروتیک ،اختلالات رفتار ،اختلالات نوروتیک ،مشکلات روانی ،دانش‌آموزان غیر شاهد ،شیوع مشکلات روانی ،نوروتیک و اختلالات رفتار ،ایذایی ،رفتار ایذایی ،مدارس ابتدایی ،میزان شیوع اختلالات رفتار ،دانش‌آموزان شاهد ،غیر شاهد مدارس ،رفتاری دانش‌آموزان شاهد ،شاهد و غیر شاهد ،مدارس ابتدایی شاهد ،پرسشنامه رفتار کودکان ،میزان بیشتری مشکلات روانی

مقاله حاضر تحقیقی را گزارش می‌دهد که به مقایسه میزان شیوع مشکلات روانی-رفتاری دانش آموزان شاهد با دانش‌آموزان غیر شاهد شهرستان اهواز پرداخته است.تعداد 12 نفر از معلمین مدارس ابتدایی شاهد میزان شیوع مشکلات روانی-رفتاری دانش‌آموزان خود را از طریق تکمیل نمودن«پرسشنامه رفتار کودکان»که بر اساس پرسشنامه(راتر، 1967)تدوین شده بود، گزارش دادند.مشکلات روانی- رفتاری مورد نظر در این پرسشنامه به طور کلی به دو گروه اختلالات نوروتیک و اختلالات رفتار ایذایی قابل تقسیم است.تحلیل داده‌ها نشان داد که اولا، اختلالات ایذایی در مقایسه با اختلالات نوروتیک به طور معنا داری از میزان شیوع بیشتری برخوردارند.ثانیا هیچ‌گونه تفاوت معناداری بین میزان شیوع اختلالات نوروتیک و اختلالات رفتار ایذایی در دو گروه دانش‌آموزان دختر و پسر(شاهد و غیر شاهد) مشاهده نشد.ثالثا، دانش‌آموزان شاهد، در مقایسه با دانش‌آموزان غیر شاهد، میزان بیشتری مشکلات روانی-رفتاری دارند.

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.