Skip to main content
فهرست مقالات

نگرش معلمان پیمانی نسبت به روش کنترل دانش آموزان در مقایسه با معلمان باتجربه

نویسنده:

(18 صفحه - از 139 تا 156)

کلید واژه های ماشینی : معلمان ،دانش‌آموزان ،روش کنترل ،روش کنترل کلاس معلمان ،نگرش معلمان پیمانی نسبت ،روش کنترل کلاس معلمان پیمانی ،علمی ،معلمان پیمانی نسبت به روش ،قیمی ،پیمانی نسبت به روش کنترل ،روش کنترل کلاس ،روش کنترل دانش‌آموزان در مقایسه ،روش کنترل کلاس قیمی ،روش کنترل کلاس معلمان مرد ،کنترل کلاس با خصوصیات معلمان ،روش کنترل کلاس قیمی نسبت ،کنترل دانش‌آموزان ،روش کنترل معلمان پیمانی ،روش کنترل کلاس انسانی ،روش کنترل کلاس معلمان زن ،تفاوت روش کنترل معلمان پیمانی ،معلمان مرد و زن ،روش کنترل قیمی ،معلمان مرد با روش کنترل ،روش کنترل کلاس انسانی نسبت ،یادگیری روش کنترل دانش‌آموزان ،جنسی ،کنترل کلاس معلمان با تجربه ،کنترل کلاس معلم مربوطه قیمی ،کلاس درس

کنترل دانش آموزان، یکی از مسائل مهم مدیریت کلاس می‌باشد که همه‌ی معلمان با آن مواجه هستند.چگونگی نگرش معلمان پیمانی و یا معلمان جدید الاستخدام درباره‌ی کنترل دانش‌آموزان در مقایسه با معلمان با تجربه، سوالی است که این مقاله در صدد جوابگویی به آن می‌باشد.همچنین، این مقاله در صدد بر آمده است که رابطه‌ی میان نگرش معلمان را در خصوص کنترل کلاس با خصوصیات معلمان، نظیر جنس و تحصیلات آنان پیدا کند.پژوهش حاضر، بین گروههای مختلف معلمان که دارای روش کنترل مشخصی هستند و نیز معلمان مرد و زن، تفاوت معنی داری را نشان داد.در پایان مقاله ، پیشنهادهایی نیز در این خصوص ارائه شده است.

خلاصه ماشینی:

"بین معدل و ماده‌ی درسی معلمان با روش کنترل کلاس آنان با وجود متفاوت بودن آن در گروههای مختلف معلمان، رابطه‌ی مشخصی مشاهده نشد یعنی درصد معلمانی که دارای معدل کمتر یا بیشتر بوده و یا مواد درسی آنان علوم انسانی و ریاضی و علوم می‌باشد به طور قابل ملاحظه‌یی متفاوت نیست(جدول 4) تجزیه و تحلیل یافته‌ها و نتیجه‌گیری چنان که از یافته‌های تحقیق پیداست، معلمان پیمانی در مقایسه با معلمان با تجربه که دارای تجربه تدریس بیشتر و تحصیلات رسمی بیشتری هستند، دارای روش کنترل کلاس قیمی‌تر بوده و دانش‌آموزان خود را به طور مستقیم‌تر کنترل می‌کنند. با توجه به نکات فوق می‌توان چنین گفت که دانشجو معلمان، بدون این که اطلاعات درستی در مورد کنترل کلاس داشته باشند و بدون این که گرایش و طرز تلقی صحیحی نسبت به کنترل دانش‌آموزان کسب کنند، برنامه‌های تربیت معلم و دبیری را تمام کرده و از مراکز مربوطه فارغ التحصیل می‌شوند به همین جهت غالب معلمان جدید الاستخدام با تهدید و ترساندن دانش آموزان(کنترل مستقیم)و در برخی مورد حتی با تنبیه بدنی آنان، سعی در برقراری نظم و انضباط در کلاس خود می‌کنند و با این وجود در حفظ کنترل حتی به همین معنای محدود و نادرست آن، با مشکل مواجه هستند. (26)-Sex role (27)-Social expectations (28)-Mass-media (29)-Followership (30)-Obedience (31)-Class control orientation (32)-Pearson (33)-Spearman (34)-Willower and Eidell,Ibid (35)-External Control (36)-Internal Control (37)-Brophy,Jere(1988)Educating teachers about managing chassrooms and students."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.