چکیده:
یادگیری زبان در کودکان فرآیند پیچیدهای است و نیاز به تسلط بر نظامهای زبانی
خاصی دارد.دیدگاههای نظری پیاژه (1926)، اسکینر(1957)، فیلیپز(1973)، برونر(1975
الف)، اسنو(1977)، مسر(1978، 1980)، الیس(1980)و دیگران همگی دال بر اهمیت موضوع
است.در این مقاله با توجه به اینکه قواعد زبان، توصیف کننده زبان است و نه شیوه
استفاده از آن مسئله اختصاصی بودن دستور زبان در هر کودک و یا هماهنگ بودن آن در
مجموع، صحبت کردن و رشد آن مطرح میگردد.ضمنا راهبردهای درک جمله، دانش کلی، کسب
توانش ارتباطی، خواندن به زبانهای دیگر، بخصوص مواردی که الفباء زبان با صداهای آن
هماهنگی ندارد، از نکات اصلی و مسئله آفرین میباشد که در این مقاله مورد توجه قرار
گرفته است. ناهنجاریهای رشد زبان، زبان پریشی و تجربیات انجام شده توسط فیرث(1972)،
کرامر(1978)، لئونارد(1979)و دیگران نیز نکات قابل توجهی درباره مراحل یادگیری زبان
کودکان ارائه میدهد.
خلاصه ماشینی:
"چکیده: یادگیری زبان در کودکان فرآیند پیچیدهای است و نیاز به تسلط بر نظامهای زبانی خاصی دارد.
دیدگاههای نظری پیاژه (1926)، اسکینر(1957)، فیلیپز(1973)، برونر(1975 الف)، اسنو(1977)، مسر(1978، 1980)، الیس(1980)و دیگران همگی دال بر اهمیت موضوع است.
در این مقاله با توجه به اینکه قواعد زبان، توصیف کننده زبان است و نه شیوه استفاده از آن مسئله اختصاصی بودن دستور زبان در هر کودک و یا هماهنگ بودن آن در مجموع، صحبت کردن و رشد آن مطرح میگردد.
ضمنا راهبردهای درک جمله، دانش کلی، کسب توانش ارتباطی، خواندن به زبانهای دیگر، بخصوص مواردی که الفباء زبان با صداهای آن هماهنگی ندارد، از نکات اصلی و مسئله آفرین میباشد که در این مقاله مورد توجه قرار گرفته است.
ناهنجاریهای رشد زبان، زبان پریشی و تجربیات انجام شده توسط فیرث(1972)، کرامر(1978)، لئونارد(1979)و دیگران نیز نکات قابل توجهی درباره مراحل یادگیری زبان کودکان ارائه میدهد."