Skip to main content
فهرست مقالات

بررسی و مقایسه سبک اسناد دانش آموزان مضطرب (حالت و صفت اضطراب) و عادی شهر تهران

نویسنده: ؛ ؛

تابستان 1376 - شماره 22 (22 صفحه - از 25 تا 46)

کلید واژه های ماشینی : صفت اضطرابی ،حالت اضطرابی ،سبک اسنادی ،گروه با صفت اضطرابی ،اسنادی در افراد مضطرب ،مضطرب ،مقایسه با افراد نرمال ،گروه با حالت اضطرابی ،حالت اضطرابی و صفت اضطرابی ،صفت اضطرابی بالا ،اسنادی ،سبک اسنادی افراد مضطرب ،افراد مضطرب ،مقایسه سبک اسنادی ،بررسی و مقایسه سبک ،حالت اضطرابی بالا ،افراد نرمال ،صفت اضطرابی پایین ،عوامل بیرونی ،افراد نرمال شکست‌ها ،افراد با اضطراب بالا ،اضطرابی بالا ،افراد با صفت اضطرابی ،بیرونی ،افراد با حالت اضطرابی ،منفی ،اسنادی در افراد ،عوامل درونی ،سبک اسناد ،عوامل بیرونی نسبت

هدف از انجام این پژوهش بررسی و مقایسه سبک اسنادی در افراد مضطرب(حالت اضطراب-صفت اضطراب)و نرمال بود.تئوری‌ها و یافته‌های تجربی و تحقیقاتی نشان می‌دهد که حالات خلقی منفی و مثبت بطور متفاوت بر فرآیندهای شناختی مثل حافظه، قضاوتهای اجتماعی و اسناد اثر می‌گذارد.بر پایه این یافته‌ها فرض بر این بود که افراد مضطرب در مقایسه با افراد نرمال شکست‌ها را بیشتر به عوامل درونی و موفقیت‌ها را بیشتر به عوامل بیرونی نسبت می‌دهند.به منظور بررسی فرضیه‌های مورد نظر تعداد 272 دانش‌آموز دختر دبیرستانی از منطقه 4 آموزش و پرورش به شیوه نمونه‌گیری خوشه‌ای انتخاب شد و پریشنامه حالت-صفت اضطراب اسپیلبرگر(STAL-Y)و پرسشنامه سبک اسنادی گستن(ASQ)اجرا شد.نتایج بدست آمده از پژوهش با استفاده از روش تحلیل واریانس، آزمون t و آزمون تعقیبی شفه مورد تجربه و تحلیل قرار گرفت.در مجموع نتایج پژوهش نشان داد که افراد مضطرب(حالت اضطرابی بالا و صفت اضطرابی بالا)موفقیت‌ها را بیشتر به عوامل بیرونی و شکست‌ها را بیشتر به عوامل درونی نسبت می‌دهند.

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.