خلاصه ماشینی:
مع هذا، چنانچه اتلاف، از بین رفتن، ناقص شدن یا تأخیر بخشی از محموله یا شیء موجود در آن، بر ارزش سایر بستههای تحت پوشش همان بارنامة هوایی یا همان رسید بار، و در صورت عدم صدور بارنامة هوایی یا رسید بار تحت پوشش همان وسیلة دیگر مذکور در بند 2 مادة 4 که برای ثبت اطلاعات استفاده میشود، تأثیر گذارد وزن کامل این بسته یا بستهها نیز در تعیین حدود مسؤولیت لحاظ میگردد.
مادة 36ـ حمل و نقل متوالی 1ـ در مورد حمل و نقلی که توسط چندین حمل و نقلکنندة متوالی انجام شود و در قلمرو تعریف مقرر در بند 3 مادة 1 قرار گیرد، هر یک از متصدیان حملی که مسافر، بار همراه مسافر یا کالا را قبول نماید تابع مقررات مذکور در این کنوانسیون بوده و چنین فرض میگردد که آن متصدی نسبت به قسمتی که حمل و نقل تحت نظارت وی انجام گرفته یکی از طرفین قرارداد حمل میباشد.
مادة 44ـ مجموع خسارات در ارتباط با حمل و نقلی که توسط حملکنندة واقعی انجام شده، مجموع مبالغ قابل مطالبه از حملکنندة واقعی و حملکنندة قراردادی و خدمه و نمایندگان آنها که در حدود استخدامی خود عمل نمودهاند، از بالاترین مبلغی که میتواند به موجب این کنوانسیون علیه حملکنندة قراردادی یا واقعی مورد رأی قرار گیرد، تجاوز نخواهد نمود، اما هیچ یک از اشخاص مذکور به میزانی بالاتر از محدودهای که در مورد آن شخص قابل اجرا است، مسؤول نمیباشد.