Skip to main content
فهرست مقالات

فرهنگ جهانی و هویت فردی

نویسنده:

ISC (10 صفحه - از 221 تا 230)

کلید واژه های ماشینی : فرهنگ، هویت، فرهنگ جهانی و هویت فردی، ژاپنی، بازار، کتاب، بازار کالای فرهنگی، هنگ‌کنگ، مردم، آمریکا معرفیک بازار کالای فرهنگی

خلاصه ماشینی:

"مقدمه هویت فرهنگی و تعلق داشتن بهفرهنگ خاص در عصر جهانی شدن،باعث سردرگمی همگان شده و در نتیجهاین سؤال مطرح است که آیا در عصرجهانی شدن1انتخابی وجود خواهد داشتو آیا مردم می‌توانند از میان فرهنگ‌هایمختلف که در بازار کالای فرهنگی عرضهمی‌شود،نوع خاصی را انتخاب کنند؟چنین وضعیتی این تناقض را در عصرارتباطات سریع به وجود آورده است کهآیا با داشتن قدرت انتخاب و در عین حالتعلق به فرهنگ خاص می‌توانیم در میاناین تناقض،از فرهنگ خود حفاظتکنیم؟آیا می‌توانیم در این بازار فرهنگ،(1)- noitazilabolG وطنی داشته باشیم و ریشه و اصالتی برایخود قائل شویم؟ متیوس در کتابش به سه گروه توجهکرده که دارای تقابل و تضادی آشکار دراین زمینه هستند. اگر دست به ترکیب معنی اول باتعبیر دیگری از فرهنگ در عصر کنونیبزنیم و عبارت''اطلاعات و هویت قابلدسترسی در بازار جهانی فرهنگ''رابسازیم،آیا خبری از فرهنگ به عنوان یکواژه باقی خواهد ماند؟نویسنده از طریقنظریه شکل‌گیری''خود''2سعی در پاسخدادن به این سؤال دارد. برای تصریحموضوع،بخشی از این فصل نیز بهبازگویی تاریخ ایالات متحده و ظهورپیورتین‌ها اختصاص دارد و به تنوعمذهبی جامعه آمریکایی اشاره می‌شود کهدر این آشفته بازار فرهنگی آمریکایی،هرفرهنگی دست به ترفند یا ترفندهایی برایفروش خود می‌زند. 3)تعریف داده شده از فرهنگ تحتعنوان''روش زندگی یک ملت''و استفادهاز مردم‌شناسی به نویسنده کمک می‌کند تادر توجیه و تعریف،فرهنگ را در دورهقبل و بعد از جهانی شدن و آغاز پدیدهناپدید شدن مرزها در قالب سنتی و درشکلی کلاسیک مورد نقد و بررسی قراردهد و از متخصصین مردم‌شناسی و دیگر رشته‌ها برای دادن این تعریف به عنوانتعاریفی عام استفاده کند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.