Skip to main content
فهرست مقالات

رابطه بین تقارن و عدم تقارن اطلاعاتی با محافظه کاری

نویسنده:

ISC (24 صفحه - از 37 تا 60)

کلیدواژه ها : محافظه‌کاری‌1 ،عدم تقارن اطلاعاتی‌2 ،سرمایه‌گذاران اگاه و ناآگاه‌3 ،تفاوت دامنه‌ی پیشنهادی خرید و فورش سهم‌4

کلید واژه های ماشینی : عدم تقارن اطلاعاتی ،دم تقارن اطلاعاتی ،عدم تقارن اطلاعاتی با محافظه‌کاری ،صورت‌های مالی دوره جاری ،محافظه‌کاری ،سرمایه‌گذاران آگاه و ناآگاه ،افزایش عدم تقارن اطلاعاتی ،عدم تقارن اطلاعاتی در سال ،جهت کاهش عدم تقارن اطلاعاتی ،تقارن و عدم تقارن ،افزایش سطح عدم تقارن اطلاعاتی ،ایجاد عدم تقارن اطلاعاتی ،آزمون فرضیه‌ی فرعی ،آزمون افزایش عدم تقارن اطلاعاتی ،فرضیه ،عدم تقارن اطلاعاتی موجب محافظه‌کاری ،آزمون ،سرمایه‌گذاران منجر به تغییرات محافظه‌کاری ،عدم تقارن اطلاعاتی از محافظه‌کاری ،عدم تقارن اطلاعاتی میان سرمایه‌گذاران ،نتیجه عدم تقارن اطلاعاتی ،وجود عدم تقارن اطلاعاتی ،سود عدم تقارن اطلاعاتی ،تغییرات در عدم تقارن ،تغییرات عدم تقارن اطلاعاتی ،درآمدها ،عدم تقارن اطلاعاتی منجر ،سهام ،سود ،افزایش

در این پژوهش ارتباط مابین تقارن و عدم تقارن اطلاعاتی با محافظه‌کاری در صورت‌های مالی بررسی شد.عدم تقارن مابین سرمایه‌گذاران آگاه و ناآگاه‌ موجب ایجاد هزینه‌های نمایندگی می‌شود که این امر به نوبه خود موجب افزایش‌ بازده مورد انتظار سرمایه‌گذاران می‌گردد.لذا ذینفعان هر شرکتی به دنبال مکانیزمی‌ در جهت کاهش عدم تقارن اطلاعاتی می‌باشند. از طرفی محافظه‌کاری انگیزه و توانایی مدیران را برای دستکاری ارقام حسابداری‌ کاهش داده و لذا موجب کاهش هزینه‌های نمایندگی می‌گردد. نتایج تحقیق نشان داد که عدم تقارن اطلاعاتی مابین سرمایه‌گذاران آگاه و ناآگاه‌ سرمایه‌گذاران منجر به تغییرات محافظه‌کاری می‌گردد،اما محافظه‌کاری منجر به عدم تقارن اطلاعاتی نمی‌گردد.این نتایج مغایر با پیشنهاد FASB است که عنوان می‌ کند محافظه‌کاری منجر به ایجاد عدم تقارن اطلاعاتی می‌شود.

خلاصه ماشینی:

"نتایج تحقیق نشان داد که عدم تقارن اطلاعاتی مابین سرمایه‌گذاران آگاه و ناآگاه‌ افزایش در عدم تقارن اطلاعاتی منجر به محافظه‌کاری بیشتر می‌شود. «آیا هرچه عدم تقارن اطلاعاتی بین سرمایه‌گذاران آگاه و ناآگاه بیشتر باشد، دومین سئوال اساسی این تحقیق به شرح ذیل مطرح می‌شود: «آیا تغییرات در عدم تقارن اطلاعاتی بین سرمایه‌گذاران آگاه و ناآگاه در طول زمان، برای آزمون فرضیه‌های تحقیق به اندازه عدم تقارن اطلاعاتی بین سرمایه‌گذاران‌ فرضیه‌های بالا بیان می‌دارند که عدم اطلاعاتی بیشتر بین سرمایه‌گذاران آگاه و ناآگاه یعنی SPREAD بزرگتر موجب شناسایی درآمدهای‌ گرفت که افزایش عدم تقارن اطلاعاتی میان سرمایه‌گذاران آگاه و ناآگاه منجر به‌ ملاحظه است می‌توان عنوان کرد که Spread بزرگتر باعث می‌شود تا اخبار خوب کمتری در صورت‌های مالی جاری انعکاس یابد،در حقیقت این امر با یافته‌های‌ آماری مورد آزمون افزایش عدم تقارن اطلاعاتی در سال ماقبل منجر به انعکاس‌ عدم تقارن اطلاعاتی بین سرمایه‌گذاران آگاه و ناآگاه در سال قبل نسبت به اول دوره، کاملترین جمله یعنی ?Spread t+x*RET منفی است و از طرفی سطح معناداری آماره‌ی t بیش از 05,0 است،لذا نمی‌توان عنوان کرد که در جامعه آماری مورد آزمون‌ تقارن اطلاعاتی بین سرمایه‌گذاران آگاه و ناآگاه در سال قبل نسبت به اول دوره،منجر در بورس اوراق بهادار ایران نیز افزایش عدم تقارن اطلاعاتی بین سرمایه‌گذاران آگاه و کرد که چنانچه تغییرات در عدم تقارن اطلاعاتی بین سرمایه‌گذاران آگاه و ناآگاه یعنی‌ دوره‌ی جاری منجر به تغییر میزان عدم تقارن اطلاعاتی در سال محاسبه‌ی سود جهت ایجاد عدم تقارن اطلاعاتی می‌داند و خواستار حذف آن از صورت‌های مالی است."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.